حاشیه‌های جلسه فوق العاده انتخاب شهردار شیراز

دوازدهمین جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر شیراز چهارشنبه به دلیل طرح شائبه انتخاب یکی از اعضای شورای اسلامی کنونی شیراز بعنوان شهردار در محافل خصوصی با حاشیه هایی همراه بود. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس:  پیش از این شورای شهر شیراز ۲۲ گزینه برای شهردار آینده این شهر معرفی کرده بود که در پی بررسی های بعمل آمده، پنج گزینه شامل سید احسان اصنافی، محمدعلی چوبینی ،علی حسین رعیتی‌فرد، محمد فرخ‌زاده و محمد بذرافشان در این رقابت باقی مانده‌اند.

محمد بذرافشان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس که یکی از این گزینه ها است در ابتدای جلسه دوازدهم شورا از کاندیداتوری برای تصدی پست شهرداری شیراز انصراف داد و اکنون چهار گزینه برای تصدی این پست باقی مانده است.

زمانی‌که مقرر شده بود اصنافی عضو شورای ششم شیراز چهارشنبه در دوازدهمین جلسه فوق العاده شورای شهر به سوالات اعضای شورا پاسخ دهد جلسه با حاشیه هایی همراه شد.

محمدحسن اسدی از اعضای شورای ششم شیراز در این جلسه نسبت به انتخاب اصنافی بعنوان شهردار در محفل خصوصی انتقاد کرد.

اسدی در زمان قانونی خود برای مطرح کردن پرسش از اصنافی (کاندیدای پست شهرداری) به جای مطرح کردن سوال صحبت خود را با انتقاد از پیامی که شامگاه سه‌شنبه در فضای مجازی منتشر شده، آغاز کرد و گفت: گویا انتخاب شهردار و قائم مقام وی از دیشب در محفلی غیررسمی قطعی شده و که اگر چنین است وقت ما را بیهوده نگیرید.

وی همچنین ایراداتی بر انتخاب اصنافی به عنوان شهردار وارد دانست و افزود: اگر فرایند پیش رو موجب انتخاب آقای اصنافی شود دستگاه‌های بالادستی این انتخاب را نمی‌پذیرد.

اسدی اضافه کرد:اصنافی در شرایط احراز دارای مشکل است و اگر صلاحیت این شخص احراز نشود همچون شهردار اهواز پس از یک سال عزل خواهد شد.

وی تاکید کرد: مردم شیراز انتظار دارند تا اگر قرار است شخصی به عنوان شهردار مشخص شود دارای صلاحیت‌های لازم باشد و در صحن علنی شورای شهر مشخص شود نه اینکه در جایی دیگر نسبت به انتخاب شهردار اقدام شود.

شامگاه سه شنبه شب در فضای مجازی پیامی دست به دست شد که برخی از اعضای شورای شهر با حضور در یک حسینیه‌ در شیراز نسبت به انتخاب اصنافی بعنوان شهردار و چوبینی بعنوان قائم مقام به اجماع رسیده اند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات