توضیحات مسئولان در مورد رهاسازی فاضلاب بیمارستان کوثر شیراز

 در پی انتشار کلیپی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر رهاسازی فاصلاب بیمارستان کوثر در جوی مجاور این بیمارستان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس و معاون نظارت و پایش محیط زیست توضیحاتی ارائه کردند. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس، بیان کرد: پیرو وظیفه اداری، با افرادی که آلوده کننده منابع آب‌های سطحی هستند، برخورد می‌کنیم.

حمیدرضا دهقانی افزود: با انتشار این کلیپ، پس از بررسی و محرز شدن این نقیصه، همزمان با محیط زیست فارس شکایت کرده‌ایم.

او تصریح کرد: هر منبع آلوده کننده را بلافاصله طرح شکایت می‌کنیم و اخطار می‌دهیم و در خصوص رهاسازی فاصلاب بیمارستان کوثر در جوی مجاور این بیمارستان هم اخطار داده شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس اظهار کرد: دادگاه آنها را احضار می‌کند و در صورت عدم رفع این نقیصه، امکان توقف فعالیت، وجود دارد.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست فارس هم اعلام کرد که در پی انتشار این کلیپ در ٢٥ مرداد کارشناسان این اداره کل به بیمارستان کوثر عازم شده و بررسی‌های لازم را بعمل آوردند.

قاسم نهاوندی افزود: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده و اظهارات مسئولان بیمارستان کوثر، در زمان بازدید بخش دارو درمانی هنوز راه‌اندازی نشده بوده و آب خروجی مربوط به آب استفاده شده برای تست نشتی یا عدم نشتی دیواره‌های مخازن تازه ساخته شده در درون بیمارستان بوده است.

او عنوان کرد: در زمان بازدید کارشناسان پایش محیط زیست، آبی از سپتیک‌ها خارج نمی‌شده، اما هنوز مقداری آب در درون سپتیک‌ها موجود بوده است که نمونه برداری از این آب انجام و ضمن سنجش برخی فاکتورهای مهم در محل، نمونه برداشت شده به آزمایشگاه اداره کل منتقل و سریعاً نسبت به اندازه گیری پارامترهای آلاینده اقدام شد.

دستگاه‌ سنجش آلودگی هسته‌ای نداریم اما...

به گفته نهاوندی، بر اساس استانداردهای زیست محیطی ورود فاضلاب به منابع پذیرنده (آبهای سطحی، آبیاری کشاورزی و آب‌های زیرزمینی) این آب استانداردهای لازم را داشته است.

این مقام مسئول با اعتراف به اینکه حفاظت محیط زیست فارس دستگاه‌های پیشرفته برای سنجش آلاینده‌های هسته‌ای را در اختیار ندارد و صرفاً قادر به اندازه گیری پارامترهای شیمیایی این فاضلاب بوده است، مدعی شد که بنا به اظهارات مسئولین بیمارستان بخش هسته‌ای بیمارستان هنوز فعال نشده است.

او تاکید کرد: مکاتبات لازم با دادستانی استان فارس انجام شده و در صورت محرز شدن هر نوع آلودگی هسته‌ای مربوط به آب نمونه برداری شده، و یا یکسان نبودن آب خروجی در زمان ثبت کلیپ و درون سپتیک تانک‌ها، پیگیری‌های قانونی در دستور کار قرار خواهد گرفت. ضمن اینکه بیمارستان با توجه به اتصال به شبکه فاضلاب شهری، به هیچ عنوان اجازه تخلیه غیراصولی فاضلاب را نخواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی محیط زیست فارس، این اداره کل از همه دستگاه‌های متولی به ویژه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان انرژی اتمی، تقاضا کرده است در صورت مجهز بودن به دستگاه‌های سنجش آلاینده‌های هسته‌ای نمونه برداری‌های لازم را انجام داده و نتایج را به صورت شفاف اعلام کنند.

همچنین به گفته مسئولان بیمارستان، پس از راه‌اندازی بخش هسته‌ای این بیمارستان، فاضلاب های ایجاد شده به مدت ۸۰ روز در سپتیک تانک ها نگهداری و پس از آن با تایید دانشگاه علوم پزشکی وارد شبکه فاضلاب شهری شده و به تصفیه خانه مرکزی هدایت خواهند شد.

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات