قصه‌گوهای برتر فارس معرفی شدند

بیست‌ و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان فارس با عنوان آینده ساختنی است در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس پایان یافت و قصه گوهای برتر معرفی شدند. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سه شنبه در حاشیه مراسم پایانی قصه گویی اظهار داشت : قصه‌گویی در کانون، یکی از ابزارهای مهم تربیتی محسوب می‌شود و ارائه بسیاری از مفاهیم بر اساس کتاب، کتاب‌خوانی و قصه‌گویی است.

سعید رضا کامرانی ادامه داد: قصه‌گویی، تاریخی به قدمت آفرینش بشر دارد و یکی از مهم‌ترین ابزارها برای انتقال پیام است.

وی اضافه کرد: بسیاری از آثار فاخر ادبیات فارسی از جمله کلیله‌ودمنه، گلستان‌سعدی، مثنوی‌مولوی و شاهنامه فردوسی به زبان داستان گفته شده و در باب تأثیر و اهمیت ادبیات داستانی همین بس که پیام‌های مقدس الهی در قرآن کریم در قالب داستان ارائه شده است.

کامرانی افزود: در راه قصه گویی بُرد و باخت اهمیت چندانی ندارد و انتخاب قصه‌گو شاید فقط باعث انگیزه شده و آثار بیشتری تولید کند و مهم است که همه به قصه و قصه‌گویی روی بیاوریم و از این قالب بسیار تاثیرگذار هنری بیشتر بهره ببریم.

وی اضافه کرد: در جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی، قصه‌گویان برگزیده‌ فارس در دو بخش مدرن ، کلاسیک ، نقالی و آیینی مشخص و به مرحله‌ی منطقه‌ای راه یافتند.

کامرانی گفت: در گروه مادر بزرگ‌ و پدربزرگ‌ها فاطمه سلطانی با قصه سلطان و آهو، عبدالصمد رحمانیان کوشککی با قصه کفش‌های بازرگان و هاجر قنبری با قصه فرشته بالدار به ترتیب اول تا سوم شدند.

همچنین در بخش زنان و مردان رقیه مستقیم با قصه غول و نمکی مقام اول را به خود اختصاص داد، ضحی محزون با قصه موش دم بریده و مریم جلالی با قصه جناب آقای قورباغه نیز موفق به کسب مقام دوم و سوم شدند.

در بخش دختران و پسران ستایش عرب‌زاده با قصه تولد مار بوآ، محدثه شاهدی با قصه شیر بی‌یال و دم و محدثه تشویقی با قصه آهوی گردن دراز به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

همچنین در بخش آیینی رده دختران و پسران ،امیر محمد زارع با قصه مزعفر و بغرا، زهرا صمیمی با قصه نقل ضحاک و نازنین زهرا ایزدی با قصه نبرد رستم و اشکبوس به ترتیب اول تا سوم معرفی شدند.

نفرات برتر این رقابت ها که در خانه تاریخی زینت‌المک شیراز برگزار شد، هم‌زمان با شب یلدا ۱۴۰۰ به‌صورت مجازی در رقابت های کشوری شرکت خواهندکرد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات