شادمانی شیرازی‌ها از طلای المپیک محمدرضا گرایی

 محمد رضا گرایی کشتی گیر شیرازی مدال طلای وزن ۶۷ کیلو گرم پیکارهای کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۱ توکیو را بر گردن آویخت و موجی از شادی در ایران و شیراز به راه انداخت. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: گرایی روز چهارشنبه در فینال وزن ۶۷ کیلو گرم به مصاف پرویز نصیب‌ اف اوکراینی رفت و موفق شد با نتیجه ۹ بر یک حریف خود را ضربه فنی کند و مدال خوش رنگ طلای المپیک را به خود اختصاص دهد.

پرویز نصیب‌اف اوکراینی که ۲۲ سال سن دارد نشان برنز جوانان جهان، طلای جوانان اروپا و نقره نوجوانان جهان را در کارنامه دارد.

همچنین در آن سوی تشک نیر محمدرضا گرایی که ۲۵ سال سن دارد تا کنون مدال طلای امیدهای جهان ، برنز بازی‌های آسیایی، طلای قهرمانی آسیا و برنز دانشجویان جهان را در ویترین افتخارات خود دارد .

گرایی سرحال

گرایی که خیلی سرحال نشان می داد کشتی را خیلی خوب شروع کرد و یک امتیاز گرفت و در ادامه اعتراض مربیان ایران نیز بر روی یک صحنه نتیجه نداشت برای همین نیز یک امتیاز نصیب کشتی گیر اوکراینی شد و یک بر یک مساوی شود .

در ادامه نیز این دلاور شیرازی که انگیزه زیادی برای کسب مدال طلا داشت حریف را کم گیری کرد و به خاک برد تا ۲ امتیاز کسب کند و نتیجه سه بریک شود ، وقت نخست با همین نتیجه به سود گرایی پایان یافت .

اوج کشتی گرایی در وقت دوم ، سالتو بارانداز ۴ امتیازی

در وقت دوم نیز گرایی اوج گرفت و با یک سالتو بارانداز چهار امتیاز را کسب کرد و نتیجه را هفت بر یک به سود خو.د کرد تا به مدال طلا نزدیک شود .

اعتراض مریبان اکراینی رد شد تا طبق قانون، یک امتیاز دیگر نصیب گرایی شود و در ادامه نیز یک امتیاز دیگر را گرفت تا ۹ بر یک شود و با توجه به اینکه هنوز چندین ثانیه به پایان کشتی باقی مانده بود اختلاف هشت امتیازی گرایی به منزله ضربه فنی محاسبه شد و دست های او به عنوان کشتی گیر پیروز بالا رفت و برق نشان طلا را بر سینه خود نشاند.

شماری از شهروندان شیرازی با حضور در مقابل منزل گرایی و مشاهده این مسابقه، پس از کسب مدال طلا توسط وی به شادمانی پرداختند.

رقابت های کشتی فرنگی المپیک از دهم مرداد ماه آغاز شد و چهارشنبه سیزدهم همین ماه با تعیین نفرات برترپایان یافت.

تیم ملی ایران با پنج کشتی گیر به نام های علیرضا نجاتی، امین میرزازاده ، محمدهادی ساروی ، محمدرضا و محمد علی گرایی به مربیگری محمد بنا در این رقابت ها شرکت کرده بود .

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در این رقابت ها یک مدال برنز توسط محمد هادی ساروی و یک نشان طلا هم محمد رضا گرایی کسب کرد .

کاروان ورزشی ایران با ۶۶ ورزشکار در ۱۷ رشته در المیپک شرکت کرده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات