در آستانه هفته گرامی داشت خبرنگار:

پروژه های شهری مناطق 1 و 4 شهرداری شیراز افتتاح شد

با حضور شهردار شیراز، جمعی از مسئولان شهری و اعضای شورای شهر؛ پروژه های سنگ فرش خیابان ارم، آبنمای بولوار دانشجو، فضای شهری خیابان خبرنگار، پیاده راه فاخته یک و دو و فضای شهری نارنجستان در مناطق 1 و 4 شهرداری شیراز به بهره برداری رسید.

مطبوعات فارس: الهه بهرامی- شهردار شیراز در جریان بهره برداری از پروژه های شهرداری مناطق 1 و 4 عنوان کرد: تعریف ما از شهر انسان محور این است که افراد جامعه دقایقی را بتوانند را در فضاهای عمومی نظیر پارک و... بنشینند، فرصت حضور داشته باشند و قدمی بزنند چرا که نوع زندگی این روزها مردم را خسته و کلافه کرده و این گونه فضاها کمک شایانی به آرامش رساندن افراد دارد.


تعداد پروژه های عمرانی در منطقه 4 قابل توجه است و به عنوان مثال پروژه فاخته یک و دو و در کنار پروژه های خیلی خاص شهر، به سبب موقعیت منطقه و واقع شدن در جوار کارخانه سیمان رضایتمندی شهروندان را به دنبال دارد و فضای شهری را جهت استفاده برای پیاده روی و دوچرخه سواری مهیا ساخته است و این ها مرهون زحمات تلاشگران شهرداری این منطقه است.


یکی از لذت بخش ترین موضوعات برای من این است که در این دوره از بدنه شهرداری مدیرانی رشد کردند و مسئولیت پذیرفتند و انصافا به خوبی از عهده این مهم بر آمدند و خدمتگزار صادق مردم شدند.


اولویت امروز برای ما مدیران شهری این است که با ایجاد فضاهای شهری فرصت های تفریحی برای مردم ایجاد کنیم تا با وجود مشکلات عدیده، روحیه نشاط را در جامعه فراهم شود و مردم امیدوارتر زندگی کنند.


با اشاره به احداث تقاطع مدافعان سلامت در بولوار رحمت گفت: این پروژه با هزینه ای بالغ بر 200 میلیارد تومان در زمینی به مساحت 1 هکتار در حال اجراست و ارگ ساخت چنین تقاطع هایی را حذف کنیم پروژه های زیادی را می توان در سطح شهر ایجاد کرد و این به این معنی نیست که با احداث تقاطع مخالفم بلکه اولویت امروز این است که با وجود محدودیت ها فرصت هایی را برای مردم فراهم سازیم تا شرایط رضیتمندی شهروندان بوجود آید.


پیاده راه فاخته 1 و2


این پروژه با هدف ارتقاء سرانه فضای سبز و ایجاد پیاده راه استاندارد در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع شاملِ مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی، فضای سبز، روشنایی و مبلمان شهری در بولوار امیرکبیر، خیابان فاخته اجرا شده است.


فضای شهری نارنجستان


این پروژه با هدف احیا فضای مرده و مهجور شهری، ارتقا سرانه مسیر پیاده روی و ارتقا فضای تعاملات شهری در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع شاملِ محوطه سازی و یکسان سازی، المان شهری، فضای سبز، روشنایی، مبلمان شهری و... در بولوار رحمت، ابتدای بولوار سفیر جنوبی اجرا شده است.


فضای شهری خیابان خبرنگار


این پروژه با هدف احیای فضای مرده و مهجور شهری، ارتقای سرانه مسیر پیاده روی و فضای تعاملات شهری، احداث مکان های عمومی با رویکرد تعالی بخشی و ایجاد روحیه شاداب در شهروندان، افزایش سرانه فضای سبز، بازآفزینی فضای شهری در راسای افزایش تعاملات اجتماعی و تقویت زندگی پیاده در شهر در زمینی به مساحت 3 هزار و 500 متر مربع در خیابان خبرنگار، جنب رستوران طوبی اجرا شده است.


آبنمای بولوار دانشجو


این پروژه با هدف احیای یکی از نمادهای هویتی سطح منطقه و ایجاد حس تعلق خاطر نسبت به شهر به طول 300 متر، نورپردازی بدنه و کف آبنما، نوسازی و مرمت تاسیسات آبنما و بازسازی بر اساس طرح اولیه در بولوار دانشجو اجرا شده است.


سنگ فرش خیابان ارم


این پروژه با هدف آرام سازی ترافیکی، تکمیل رینگ گردشگری شهری، ارتقا سرانه فضای شهری انسان محور، احداث مکان های عمومی با رویکرد تعالی بخشی و ایجاد روحیه شاداب در شهروندان و تقویت زندگی پیاده در شهر در زمینی به مساحت 28 هزار متر مربع، متریال کیوبیک با جنس گرانیت مشکی، مسیر دوچرخه سواری، تقویت فضای سبز، مبلمان شهری و نورپردازی در خیابان ارم شیراز اجرا شده است.


از دیگر پروژه های مورد بهره برداری این مناطق را می توان به : لوله گذاری بولوار آزادی، پیاده روسازی ضلع شرق و غرب خیابان عفیف آباد، سنگ فرش پیاده رو بولوار نیایش، پیاده راه خیابان وکلا و لوله گذاری کوچه 94 قصردشت اشاره کرد.


 

برچسب ها :
 
از   2   رای
2.5

عکس های خبر

نظرات