آتش سوزی در هتل و فوت ۲ نفر براثر حوادث رانندگی در شیراز

شعله‌های آتش به طبقات یکی از هتل آپارتمان‌های شیراز نفوذ کرد وهمچنین ۲ نفر براثر بی احتیاطی و تصادف دو خودروی سواری در این شهر جان باختند. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز روز پنجشنبه از وقوع آتش سوزی در هتل آپارتمانی ۳ طبقه در شیراز خبرداد و گفت: نجاتگران آتش نشانی ۱۵ تن از مسافران این هتل آپارتمان را که در طبقات گرفتار شده بودند به محل امن منتقل کردند.

محمد هادی قانع، در این باره گفت: امروز پنجشنبه مشاهده شدن دود و زبانه کشیدن شعله‌های آتش از واحد شرقی در طبقه سوم یک هتل آپارتمان سه طبقه واقع در خیابان حدادی به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی شیراز اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز آتش نشان از ایستگاه یک را به همراه خودروهای مجهز به محل حادثه اعزام کرد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز با اشاره به حضور آتش نشانان در محل حادثه گفت: پس از حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد کانون آتش سوزی آشپزخانه این واحد بوده و آتش گرفتن هود آشپزخانه منجر به آتش سوزی و سرایت آن به لوازم قابل اشتعال شده است.

قانع با بیان اینکه شعله‌های آتش در این واحد به سرعت در حال گسترش بود، گفت: این امر باعث بروز دود سنگین در طبقات شد.

او اضافه کرد: آتش نشانان با تقسیم شدن به دو گروه نسبت مهار آتش ، نجات مسافران و خارج کردنشان به بیرون از هتل اقدام کردند.

وی با بیان اینکه همزمان با عملیات امداد، آتش نشانان عملیات تهویه دود از محیط را نیز آغاز کردند، گفت: نجاتگران آتش نشانی ۱۵ تن از مسافران این هتل آپارتمان را که در طبقات گرفتار شده بودند به محل امن منتقل کردند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز افزود: پس از مهار کامل آتش و لکه‌گیری، آتش نشانان به عملیات خود خاتمه دادند.

قانع با بیان اینکه علت قطعی بروز این حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی بررسی و اعلام خواهد شد، گفت: خوشبختانه این آتش سوزی مصدوم نداشت و تنها خسارات مالی بر جای گذاشت.

دو نفر فوتی حاصل دو تصادف رانندگی در بامداد امروز
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز همچنین گفت: بی احتیاطی و تصادف دو خودروی سواری در بامداد امروز یک نفر را مصدوم و دو شهروند را به کام مرگ فرستاد.

وی ادامه داد: در پی برخورد شدید یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ با ستون برق در بلوار رحمت و اطلاع رسانی شهروندان به سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز ساعت ۴۰ دقیقه بامداد امروز آتش نشانان ایستگاه ۶ به محل حادثه اعزام شدند.

او اضافه کرد: با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه مشاهده شد یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ بشدت با ستون برق وسط بلوار برخورد کرده و راننده آن به طرز دلخراشی در میان اتاقک در هم پیچیده خودرو جان باخته بودند.

قانع عنوان کرد: شدت برخورد خودرو با ستون برق به حدی بود که خودرو پس از برخورد با ستون برق واژگون و متلاشی شده بود.

وی بیان کرد: آتش نشانان به سرعت ایمن سازی های لازم را انجام داده و با به کارگیری تجهیزات هیدرولیکی بخش هایی از اتاقک خودرو را برش و سرنشین مرد ۳۵ ساله را خارج کردند و پس از انتقال خودرو توسط جرثقیل و پاک سازی محل حادثه، با تحویل محل به عوامل راهور و نیروی انتظامی به مأموریت خود پایان دادند.

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین ساعت ۵ و ۱۵ دقیقه بامداد امروز پنجشنبه نیز واژگونی خودرو ۲۰۶ در جاده نیروگاه شیراز آتش نشانان ایستگاه ۱۳ را به محل حادثه کشاند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز افزود: با حضور تیم امدادی به محل مشاهده شد به دلیل واژگونی کامل خودرو، دو سرنشین آقا و خانم حدودا ۳۵ ساله درون خودرو گرفتار و قادر به حرکت نبودند.

وی با بیان اینکه آتش نشانان بدنه خودرو را برش و مصدومین را رها سازی کردند،گفت: متاسفانه با معاینه عوامل اورژانس فوت سرنشین آقا تایید و سرنشین دیگر به مراکز درمانی منتقل شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس نیز گفت: راننده ۳۳ ساله خودرو در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز توسط ۲نفر ناشناس به قتل رسید.

سرهنگ کاووس محمدی در این باره بیان کرد: عصر روز گذشته ششم مردادماه در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره قتل در محله "معالی آباد" شیراز، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه کارآگاهان پلیس آگاهی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه و به گفتی اهالی محل مطلع شدند که مقتول راننده سرویس دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که توسط افراد ناشناس به قتل رسیده است.

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه بلافاصله طرح مهار اجرا و تلاش برای دستگیری قاتل که از محل متواری شده است به صورت جدی ادامه دارد، گفت: نیروی انتظامی استان با کسانی که بخواهند باعث اخلال در نظم و امنیت شوند برابر قانون به شدت و بدون اغماض با آنان برخورد می کند.

وی در پایان افزود: با انتقال جسد به پزشکی قانونی علت قتل در دست بررسی است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات