شهرداری شیراز گوشت قربانی دستگاه های اجرایی این شهر نیست

شهردار شیراز در جریان افتتاح پروژه های شهری گفت: از دستگاه های خدمات رسان که فکر می کنند شهرداری گوشت قربانی است گله دارم، چرا که به محض ورود شهرداری به انجام و اجرای پروژه های شهری، تمامی این دستگاه ها قصد رفع نواقص در زیر ساخت ها را می کنند و این هزینه گزاف برای شهرداری به دنبال دارد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: الهه بهرامی- شهردار شیراز در آیین افتتاح چند پروژه شهری و در آیین بهره برداری از فاز یک محوطه سازی اطراف آرامگاه شعدی، عنوان کرد: در طرح هایی که برای بهسازی اطراف آرامگاه ها تهیه می شود منابع مالی این توسعه ها از ابتدا در نظر گرفته نمی شود و به همین دلیل مردم این محل مشکلات زیادی را متحمل می شوند.


حیدر اسکندرپور افزود: حدود 25 سال پیش طرح توسعه آرامگاه سعدی و اطراف آن آماده شد و باید همان موقع محل تامین اعتبار این پروژه مشخص می شد تا روند انجام این پروژه نیز به خوبی صورت می پذیرفت.


وی اضافه کرد: تقسیم کار اجرای این پروژه صورت گرفت و ما به عنوان متولیان شهرداری قرار شد تا بخش شرقی را انجام دهیم و بخش غربی را نیز دستگاه های دیگر به عهده گرفتند.
اسکندر پور در خصوص روند این پروژه توضیح داد: یک سال طول کشید تا طرح را آماده و شروع بکار کردیم و 15 منزل نیز در مسیر مانده بود و به توافق رسیدیم و حدود 30 میلیارد تومان اعتبار انجام این پروژه پیش بینی شد.


شهردار شیراز گفت: یکی از مشکلات اساسی پروژه های شهری این است که به محض اینکه در مکانی از شهر، شهرداری قصد عمران و آبادانی دارد، پارکی را توسعه دهد و یا تقاطعی بزند بلافاصله دستگاه های خدمات رسان نظیر اداره گاز و آب و برق و ... که چندین و چند سال شبکه های فرسوده را تعمیر و رسیدگی نکردند قصد بروز کردن این شبکه را می کنند.
وی اظهار داشت: گله دارم از دستگاه های خدمات رسان که فکر می کنند شهرداری گوشت قربانی است و به محضی که وارد انجام پروژه ای می شویم به فکر رفع نواقص زیر ساخت های این شهر می افتند و این هزینه گزاف برای شهرداری به دنبال دارد.


اسکندرپور در ادامه بیان کرد:کف سازی و فضاسازی این پروژه را انجام دادیم و فاز دو را هم از هفته جدید شروع می کنیم و امیدواریم این مشکل در جهت رضایتمندی شهروندان ظرف 4 ماه آینده رسیدگی و حل شود.


شهردار شیراز در ادامه در مراسم افتتاح پروژه فضای شهری باباکوهی نیز گفت: در مجموعه شهرداری در مسیری حرکت کردیم که حقوق مردم رعایت شود و پروژ های مناسبی در سطح شهر تعریف و اجرا شود.


وی افزود: شهریور ماه 99 این پروژه را آغاز کردیم و امروز مرداد ماه 1400 افتتاح شده و این مهم مرهون همکاری تمام بخش های شهرداری شیراز و همگامی شورای شهر در پشتیبانی و تصویب این پروزه است.


اسکندرپدر اضافه کرد: این پروزه می تواند مسیر گردشگری بابا کوهی باشد و در متن خودش فرصت های گردشگری مناسبی را فراهم می کند اما توجه به این مسئله نیاز است که پروژه ایده برتر داردکه فقط مسیر پیاده یا دوچرخه نباشد.


وی گفت: باباکوهی یک خاطره جمعی اهالی شیراز است و این پروژه با این نگاه طراحی شده که حتما گردشگر خارجی را از این مسیر به باباکوهی برساند.


شهردار شیراز اظهار کرد: فاز یک این پروژه را افتتاح کردیم و فاز دو مسیر گردشگری تا خود باباکوهی است و پروژه بطور کامل طراحی شده و بطور کامل اجرا خواهد شد و انشالله مدیریت شهری آینده، فاز دو را اجرایی ک و یک فرصت گردشگری جدید را فراهم کنند.


به گفته وی، بیش از 252 پروژه در سطح شهر شیراز وجود دارد که می تواند تا پایان سال افتتاح شود و با همکاری تمام بخش های شهرداری پیگیری ویژه خواهند داشت تا سال 1400 را سالی پربار برای شیراز به ارمغان بیاوریم.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات