سه مرکز جوار کارگاهی در شیراز با هدف ارتقای مهارت کارکنان افتتاح شدند

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس گفت: سه مرکز جوارکارگاهی کارخانه های فاتح صنعت کیمیا، قصربازی پارسیان و سامانه های نوین افزا با هدف ارتقای مهارت کارکنان این کارگاه‌ها افتتاح شدند. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: حشمت کوشکی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای تنها کانونی است که در کشور به صورت رسمی و متعهدانه خلاء مهارتی کارجویان را برطرف می کند.

وی در آیین افتتاح این سه مرکز جوار کارگاه بیان داشت: دامنه خدمات آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بسیار وسیع بوده و این آموزش ها کارجویان، دانشجویان، سربازان، روستاییان و عشایر، زندانیان، شاغلان صنایع و صنوف و بیشتر اقشار جامعه را پوشش می دهند.

وی ارتقای مهارت تکنسین ها، کارگران و کارکنان صنایع و صنوف را از اهداف آموزش های مهارتی در جهت توسعه و شکوفایی مهارتی کشور برشمرد و راه اندازی مراکز جوار کارگاهی را به عنوان راهکاری برای تحقق این امر تلقی کرد.

محمدرضا امیری، فرماندار شیراز نیز در این آیین بیان کرد: خانواده ها بسیار تلاش می کنند تا فرزندانشان به تحصیلات عالی دست پیدا کنند، اما متأسفانه اکثر افراد پس از تحصیل به دلیل نداشتن مهارت بیکار می مانند.
وی ایجاد مراکز آموزشی در کنار صنایع و کارخانه ها را اقدامی بسیار ارزنده بر شمرد و گفت: این آموزش های مهارتی چون بر اساس نیاز واقعی برگزار می شوند بسیار اثربخش هستند و در زمینه بهره وری هر چه بیشتر صنایع کاربرد دارند.

فرماندار شیراز ضمن اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها، یکی از پشتیبانی های قوی و اساسی در راه تولید با کیفیت را آموزش های فنی و حرفه ای دانست.

از ابتدای سال جاری تا کنون هشت مرکز جوار کارگاهی در صنایع و کارخانه های دارای بیش از یکصد نفر نیروی انسانی در استان فارس افتتاح و مشغول آموزش شده است.

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات