جوان معلول برای رفع مشکل اینترنت روستاهای کازرون کوشید

حسین طیبی معلول ضایعات نخاعی اهل شهرستان کازرون با نصب دکل اینترنت در روستای محل سکونت خود، مشکل اینترنت روستاهای همجوار را برطرف کرد. 

مطبوعات فارس/ این جوان کارآفرین که اهل روستای صدرآباد در بخش مرکزی کازرون است، گفت:با تخصیص ۴۰ میلیون تومان تسهیلات از بنیاد برکت و ۶۰ میلیون تومان آورده شخصی، یک دکل مجهز به تجهیزات اینترنت پرسرعت و با ارتفاع بیش از ۳۰ متر در روستای محل سکونت خود نصب کردم.


طیبی اضافه کرد: با راه اندازی این سیستم اینترنتی علاوه بر اینکه برای پنج نفر که ۲ نفر آنها مددجوی تحت پوشش بهزیستی هستند شغل ایجاد شد، مشکل اینترنتی روستاهای همجوار و همچنین دانش آموزانی که مشکل آموزش از طریق فضای مجازی داشتند برطرف شد.

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه کازرون، گفت: خوشحالم که با راه اندازی این مرکز اینترنتی به همت یکی از جوانان خلاق باعث شد مشکل تعدادی از روستاها و مردم این منطقه برطرف شود؛‌ این موضوع گویای آن است که در نظام جمهوری اسلامی، خودباوری بین جوانان ایجاد شده است.


مدیرکل بهزیستی استان فارس درباره این اقدام به، گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد برکت و سازمان بهزیستی کشور راه گسترش اشتغال گروه هدف معلولین و زنان سرپرست خانوار هموار شده است و این حمایت دو جانبه راه را تسهیل می کند تا خانواده‌های تحت پوشش را به توانمندی لازم و استقلال مالی برسانیم.


محمد صادق کشفی نژاد افزود: دراستان فارس ۲۸۵ هزار نفر افراد معلول و ۳۰ هزار نفر زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.


مدیرکل بهزیستی استان فارس اضافه کرد: به افراد تحت پوشش پس از استعداد یابی و مشاوره شغلی و کاریابی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بر اساس طرحی که ارائه می کنند تسهیلات پرداخت می‌شود که باز پرداخت آن پنج ساله است.


کشفی نژاد یادآور شد که هدف گذاری ما درزمینه ایجاد اشتغال درسال ۱۴۰۰ برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی سه هزار و ۳۶۰ نفر پیش بینی شده است.


مسئول اجرایی بنیاد برکت استان فارس هم در این باره به ایرنا گفت: این بنیاد تاکنون در ۱۳ شهرستان استان از پنج هزار طرح حمایت کرده که به ایجاد اشتغال برای ۱۵ هزار نفر منجر شده است.


سعید خدایاری اضافه کرد: در شهرستان کازرون یک هزار و ۵۰۰ طرح اجرا شده است که ۱۰۵ طرح مورد حمایت بنیاد برکت در روستاهای این شهرستان است.


وی اظهار داشت: یکی از گروه‌های هدف ما حمایت از معلولان است که با توجه به معلولیتی که دارند محدویت ایجاد نشده است و خدمات خوبی ارائه می دهند.

شهرستان کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات