ساواته کاران ایران سه مدال جهانی کسب کردند

 سرمربی شیرازی تیم ملی ساواته جوانان و نوجوانان اعلام کرد: ورزشکاران ایرانی در رقابت های جهانی ساواته ( بوکس فرانسوی )که در صربستان برگزارشد یک مدال طلا و ۲ برنز کسب کردند.

مطبوعات فارس/ وحید سنایی، گفت: در این رقابت ها که دوازدهم تیرماه در صربستان پایان یافت رزمی کاران ۳۰ کشور جهان با هم پیکار کردند.

وی اضافه کرد: محمدرضا رضایی از مازندران در وزن منهای ۵۲ کیلو گرم رده جوانان و بنیامین وحدتی از خراسان رضوی در وزن منهای ۷۰ کیلو گرم به نشان برنز دست یافتند.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: علیرضا مقصودی از مازندران در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم رده جوانان دست به کار بزرگی زد و با پشت سر گذاشتن حریفانی از کرواسی، صربستان، مجارستان و ایتالیا راهی فینال شد و در این مرحله با پیروزی مقابل رزمی کار اوکراینی نخستین مدال طلای تاریخ ساواته ایران در رده سنی جوانان را از آن خود کرد.

سنایی گفت: در ترکیب تیم ملی جوانان و نوجوانان سید شهیاد کاظمی، امیرعلی کیانی و سید علی هاشمی از استان فارس، بنیامین وحدتی از خراسان رضوی، علیرضا مقصودی و محمدرضا رضایی از مازندران و آرمان محسنی مهرداز تهران حضور داشتند.

رشته ساواته یک هنر رزمی است که به آن بوکس فرانسوی هم گفته می شود و ورزشکاران در رینگ بوکس با استفاده از دستکش و ضربات دست و پا به مبارزه می پردازند و این رشته بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد و زیر نظر فدراسیون جهانی است.

این رشته از سال ۸۷ در فارس شروع به کار کرد و طی این مدت وحید سنایی موفق شده مدال طلای آسیا را کسب کند و همچنین ورزشکار دیگری از این استان در مسابقات جهانی جوانان در سال ۲۰۱۹ یک مدال برنز بدست آورد.


برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات