۴۸ هزار دوز واکسن کرونا به فارس اختصاص یافت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آغاز مجدد واکسیناسیون کرونا در استان فارس را اعلام کرد و گفت : با اختصاص حدود ۴۸ هزار دوز واکسن به دانشگاه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دوز دوم واکسیناسیون تنها برای کسانی که قبلا دوز نخست آن را دریافت کرده ‌باشند تزریق می شود. 

مطبوعات فارس/ عبدالرسول همتی یکشنبه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا از آن گروه از افرادی که دوز نخست واکسن را دریافت کرده اند، خواست تنها پس از دریافت پیامک اعلام زمان و مکان واکسیناسیون به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: همچنین دو مرکز واکسیناسیون خودرویی در بوستان کوهستانی دراک و ورزشگاه پارس واقع در میانرود برای ارایه خدمت به سالمندانی که توانایی جسمی کافی برای حضور در مراکز ارایه واکسن را ندارند، در نظر گرفته شده است.

همتی ادامه داد: اطلاع رسانی های لازم در زمینه واکسیناسیون کووید۱۹ انجام شده و مراکز ارایه واکسن در شیراز و شهرستان ها آماده ارایه خدمت به مردم استان فارس هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به وضعیت قرمز تعدادی از شهرهای جنوبی کشور و مجاورت با استان فارس، بر اهمیت توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از چرخش بیماری کووید۱۹ در جامعه و توجه به قطع زنجیره کروناویروس تاکید کرد.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان های فارس به ۹۸۳ مورد رسید.

همتی با اعلام آغاز تزریق واکسیناسیون دوز دوم واکسن سینوفارم از امروز در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۴۷ هزار و ۴۷ مورد تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۷۰ هزار و ۸۸۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۰۹ هزار و ۹۶۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۷ هزار و ۱۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۸۷ هزار ۸۹۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی گفت: ۲۶۲ هزار و ۶۷۳ نفر از ابتدا تاکنون بهبودی یافته اند که از بیمارستان ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی پزشکی شیراز، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز ۹۸۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۲۱بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی با اعلام جان باختن هفت هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۴ هزار و ۷۴۵ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفت: برای جلوگیری از ازدحام در محل های تزریق واکسن از مردم می خواهیم تنها بر طبق پیامک های ارسالی مبنی بر زمان و مکان مشخص شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

همتی گفت: واکسیناسیون به معنای پایان رعایت پروتکل های بهداشتی نیست و هم چنان مثل سابق با استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از دورهمی، از شیوع این بیماری جلوگیری کنیم.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات