دونده جوان شیرازی جهانی شد

 در رقابت های بین‌المللی ترکیه با ثبت حد نصاب رکورد، جواز حضور در مسابقات دو و میدانی جوانان جهان درکشور کنیا را کسب کرد. 

مطبوعات فارس/ رییس هیات دو و میدانی فارس، اظهار داشت: رقابت های بین المللی و کسب سهمیه جهانی هم اینک در شهر ارزروم ترکیه درحال برگزاری است و تیم منتخب دو و میدانی ایران نیز با هشت ورزشکار در این رقابت ها حضور دارد.

سیروس زارع مهذبیه ادامه داد:بنیامین یوسفی دونده سرعتی شرکت کننده از استان فارس در ماده ۲۰۰ متر موفق شد با زمان ۲۱ ثانیه و ۲۵ صدم ثانیه به حد نصاب جهانی برسد و افتخار بزرگی را برای فارس و کشورمان به ارمغان بیاورد.

وی اضافه کرد:حد نصاب رکورد ورودی به مسابقات جهانی در ماده ۲۰۰ متر سرعت ، ۲۱ ثانیه و ۳۸ صدم ثانیه است که یوسفی توانست ۱۳ صدم ثانیه کمتر از حد نصاب بدود که رکورد بسیار خوبی است.

زارع ادامه داد: در ماده ۲۰۰ متر سرعت رامیل گولیف از ترکیه که عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه دارد با ثبت زمان ۲۰ ثانیه و۴۳ صدم ثانیه مدال طلا گرفت، جاکعلی هروی از ترکیه با زمان ۲۰ ثانیه و ۷۰ صدم ثانیه نشان نقره گرفت و نورالدین حدید هم از لبنان با زمان ۲۰ ثانیه و ۸۳ صدم ثانیه نشان برنز را به خود اختصاص داد و بنامین یوسفی هم با کسب جایگاه ششم و حد نصاب رکورد به رقابت های جهانی راه یافت.

مسوول کمیته امور استان های فدراسیون دو و میدانی ادامه داد: بنیامین یوسفی دومین دونده استان فارس است که در مسابقات جهانی کنیا حضور دارد ، پیشتر نیز محمدرضا رحمانی در پرتاب دیسک به مسابقات جهانی کنیا راه یافته بود.

زارع گفت: بنیامین یوسفی،دانیال بی‌باک،سجاد هاشمی،امیر مقدمی،میثم رشیدی،میلاد ناصح جهانی،حمیده اسماعیل ‌نژاد و مریم محبی اعضای تیم دو و میدانی ایران را در مسابقات بین المللی ترکیه تشکیل می دهند و سعید حاجی‌زاده ، جواد خسروشیری و علیرضا کریمی هم مربیان تیم ایران هستند.

رقابت های دو و میدانی قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۱قرار است آخر مرداد ماه ۱۴۰۰ در شهر نایروبی پایتخت کشور کنیا برگزار شود.


برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات