بیش از هزار روستای فارس اینترنت پرسرعت مجهز شدند

مطبوعات فارس /  مدیر مخابرات منطقه فارس گفت: از مجموع سه هزار و ۴۱۶ روستای برخوردار از تلفن ثابت در این استان، یک هزار و ۱۱۸ روستا دارای اینترنت پرسرعت خانگی (ADSL) هستند.

فرشید ایزدی، سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز، ضمن تبریک روز ارتباطات افزود: برخی دیگر روستاهای استان هم از طریق خدمات اپراتورهای تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند.
وی ادامه داد: در عصر حاضر به ویژه با توجه به شیوع ویروس کرونا، نیاز به توسعه، تغییر و تحول و به روزرسانی تکنولوژی‌های ارتباطاتی و مخابراتی و خدماتی که از سوی اپراتورها ارائه می‌شود بیش از پیش احساس می‌شود و کرونا سبب شد که به تکنولوژی و امکانات ارتباطی و لزوم توسعه آنها به عنوان یک اولویت و نیاز ضروری نگاه شود.
او اظهار داشت: طی سال‌های اخیر در کشور در زمینه بهره‌مندی از تکنولوژی‌های به روز مخابراتی و ارتباطاتی شاهد تحولات چشمگیری بودده‌ایم و به ویژه در زمینه برخورداری کشور از اینترنت پرسرعت در مقایسه با میانگین جهانی، وضعیت مطلوب تری داریم.
مدیر مخابرات منطقه فارس گفت: امسال حدود ۹۰ طرح توسعه شبکه تلفن ثابت در شیراز و دیگر شهرستان‌های استان عملیات و تکمیل شده که ۴۵ طرح آن مربوط به کلانشهر شیراز است که در مجموع تعداد این طرح‌ها نسبت سال گذشته ۸۵ درصد رشد داشته است.
ایزدی افزود: علاوه بر این، ۴۴ هزار شماره تلفن ثابت جدید نیز در فارس دایر شده که تعداد مشترکان تلفن ثابت در این استان را به یک میلیون و ۵۶۰ هزار نفر رسانده است.
وی، ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان فارس را ۳۱ و نیم درصد برشمرد و گفت: در سال ۹۹ با اعتباری افزون بر ۲۷۰ میلیارد تومان، ۱۴۲ دکل تقویت تلفن همراه جدید در سراسر فارس نصب و راه‌اندازی شده و ۳۷۹ دکل نیز ارتقا یافته است.
او افزود: البته می پذیریم که هنوز در برخی نقاط فارس از جمله شیراز نقاط کور ارتباطی برای تلفن همراه وجود دارد اما برای حل این مشکل نیاز به نصب و راه‌اندازی دکل‌های بیشتری داریم.
ایزدی گفت: یکی از موانع پیش رو برای افزایش این دکل‌ها، مقاومت مردم نسبت به نصب آنها در محل سکونت یا نزدیکی محل سکونشان است چرا که بر این باورند که امواج این دکل‌ها برای سلامتی مضر است.
وی افزود: این در حالی است که هیچ سند و مدرک علمی دال بر زیان بار بودن امواج دکل‌های تقویت تلفن همراه وجود ندارد و حاضر به اثبات این مساله هستیم.
مدیر مخابرات منطقه فارس، با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: در ۹۸ درصد شعب اخذ رای پیش‌بینی شده از طریق تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت ثابت (ADSL) و اینترنت همراه دارای پوشش هستیم.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات