اسکندرپور:

به سوبسید دولتی برای برون رفت از خسارات حاصل از پاندمی کرونا نیاز داریم

شهردار شیراز گفت: در مواجهه با بحران کرونا و خسارت های حاصل از آن، با کمبود اعتبارات لازم مواجهیم و به سوبسید دولتی برون رفت از خسارات حاصل از این پاندمی نیازمندیم. 

مطبوعات فارس/ الهه بهرامی- شهردار شیراز در آیین راه اندازی 50 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری شیراز،عنوان کرد: یکی از مباحثی که کیفیت خدمات شهری را افزایش می دهد، حمل و نقل ارزان،ایمن و آسان است و برای نیل به این مهم مشارکت سه ضلع مثلث شامل مردم، شهرداری و دولت ضروریست.

حیدر اسکندپور افزود: در این راستا و برای اجرای مقوله حمل و نقلی که رضایت شهروندان را به دنبال داشته باشد نیاز به تامین اعتبار لازم است و سوبسید دولتی کمک شایانی برای انجام این مهم می باشد.

وی اضافه کرد: هزینه این رسیدگی ها در خدمات شهری باید از طریق منابع عمومی و کمک های حاصله از سمت دولت تامین شود و تمام سنگینی بار ماجرا بر دوش شهرداری نباشد.

شهردار شیراز با بیان اینکه سوبسید دولتی در گذشته کمک شایانی در جهت رفع برخی مشکلات شهری بود، گفت: در ایام کرونایی شهر دچار آسیب های زیادی شده است و در حال حاضر دچار کمبود اعتبار برای خدمات رسانی هستیم و ریالی بابت خسارات کرونا دریافت نکردیم.

اسکندرپور افزود: نقد در هر حوزه ای باید در شرایط برابر صورت پذیرد و شرایط سال های اخیر بر مدیریت شهری بسیار سخت گذشته و با صعود و نزول قیمت ارز و درآمد محدود، کسب رضایتمندی بسیار دشوار می شود.

وی همچنین از برنامه های انجام شده در هفته شیراز نیز گفت و ابراز کرد: با وجود محدودیت های کرونایی هفته شیراز را با تمام توان اجرا کرده و پشت سر گذاشتیم و فرصت های جدیدی را برای شهر شیراز ایجاد کردیم.

اسکندر پور افزود: در این هفته بیش ز 50 عنوان کتاب مربوط به شیراز چاپ کرده و در اختیار شهروندان شیرازی قرار دادیم و با تمام تلاش سعی داشتیم تا هفته ای در خور برای فرهنگوران، نخبگان و هنروران شیرازی خلق کنیم.

وی اظهار داشت: در مسیر ارائه خدمات شهری به شهروندان شیراز علیرغم همه دشواری های تأمین منابع مالی و سرمایه ای، در شرایط بحران پاندمی کرونا، تعداد ۵۰ دستگاه اتوبوس با بهترین مشخصات فنی و رفاهی موجود به منظور ارتقای کیفی و کمی خدمات حمل و نقل عمومی و توسعه زیرساخت‌های رفاهی شهروندان به ناوگان سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شیراز افزوده شد.

به گفته شهردار شیراز، اعتبار هزینه شده در این زمینه مبلغی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که از اعتبارات سازمان اتوبوسرانی و شهرداری شیراز تامین شده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات