مطبوعات فارس/ پیمان باباخانی یکشنبه ۲۶ اردیبهشت در جمع خبرنگاران بیان کرد: در پی اوجگیری موج چهارم بیماری کرونا خدمات اتوبوسرانی شیراز از نیمه دوم فروردین ۱۴۰۰ محدود و با حدود نیمی از ظرفیت در مسیرهای اصلی روزانه از ساعت هفت الی ۱۵ انجام میشد.
او پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی را یکی از مطالبات عمومی مردم دانست و گفت: سیستم پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی در شیراز در دست راهاندازی است و هفته گذشته فراخوان آن نیز زده شده که با این اقدام پول خرد حذف و کرایه براساس تاکسیمتر گرفته خواهد شد.
به گفته سرپرست سازمان مدیریت حمل ونقل مسافر شهرداری شیراز، در حال حاضر حدود ۸۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۰ هزار دستگاه تاکسی و سه پایانه مسافربری برون شهری به شهروندان شیرازی و استان فارس خدمات رسانی میکنند.
باباخانی همچنین عنوان کرد: جایگاه سوخت سی ان جی واقع در بلوار نصر و خانه خدمات فنی در ۲ نقطه شیراز طی یکماه آینده افتتاح میشوند و به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز خدمات میدهند.
او با بیان اینکه انجام امور مربوط به اخذ مجوز رانندگان تاکسی اکنون در ۳۲ دفتر پیشخوان سطح شهر شیراز انجام میشود، گفت: صدور مجوز اتوبوسها نیز در پی برون سپاری بزودی به دفاتر پیشخوان محول خواهد شد.
سرپرست سازمان مدیریت حمل ونقل مسافر شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود، عمر مفید اتوبوسهای دیزلی را ۱۰ سال، سی ان جی ۱۲ و برقی را ۲۰ سال عنوان کرد و گفت: در حال حاضر میانگین عمر اتوبوسهای درون شهری شیراز ۶ سال و نیم است و در سال ۱۴۰۰ باید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری و جایگزین اتوبوسهای فرسوده این شهر شود.
باباخانی همچنین به برنامه واکسیناسیون رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز علیه کرونا نیز اشاره کرد و افزود: رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در اولویت سوم تزریق واکسن کرونا قرار دارند و تاکنون نیز هیچ یک از رانندگان شیراز واکسینه نشدهاند و این کار در دستور پیگیری قرار دارد.
او ۶۵ درصد ناوگان تاکسیرانی شیراز را فرسوده و بالای ۱۲ سال عمر دانست و اظهار کزد: حدود ۱۰ هزار تاکسی در شیراز وجود دارد که هفت هزار دستگاه آن فعال است.
سرپرست سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز همچنین از رونمایی ۵۰ دستگاه اتوبوس به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در راستای توسعه ناوگان اتوبوسرانی از امروز خبر داد و گفت: این اتوبوسها مجهز به رمپ معلولین و جانبازان هستند و از نظر استاندارد آلایندگی، یورو ۴ دارند.
باباخانی با تاکید بر اینکه اگر بتوانیم BMS را اجرا کنیم موضوع تعرفه هوشمند را خواهیم داشت، چرا که تعرفه هوشمند یکی از مواردی است که جلوی بی نظمی اتوبوسها را میگیرد، اضافه کرد: ایستادن اتوبوسها خارج از ایستگاه از مواردی است که مورد شکایت مردم است که با این سامانه ایستادن در خارج از ایستگاه، باز شدن درهای اتوبوس و تندروی و کندروی را میتوانیم مانیتورینگ کنیم تا بتوان نظم بیشتری در ناوگان داشته باشیم.
این مقام مسئول در شهرداری شیراز، با اشاره به اینکه وقتی سامانه TMS برای تاکسیها راه اندازی شود، میتوانیم به صورت روزانه تاکسی را مانیتورینگ کنیم، گفت: تمام دوربینهای نظارتی سطح شهر به مرکز کنترل این سازمان متصل شده است و سامانه ثبت تخلف راهاندازی شده و طی مدت ۲ ماه به صورت ارشادی اطلاع رسانی خواهیم کرد و پس از ۲ ماه کد ثبت تخلف از پلیس راهور خواهیم گرفت و متخلفین جریمه میشوند.
برچسب ها :