دستگاه‌ها برای گذر از تنش آبی برنامه‌ریزی کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: موضوع کمبود آب طی ماه‌های آتی موجب ایجاد تنش در این استان خواهد بود، از این رو، همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید برای کاهش تنش‌ها و عبور از بحران، برنامه‌ریزی اصولی داشته باشند. 

مطبوعات فارس/ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس دوشنبه از قول محمود رضایی کوچی افزود: به دلیل کاهش شدید نزولات جوی در سال گذشته، هم‌اینک با کاهش شدید منابع آب آشامیدنی و کشاورزی در استان مواجه هستیم.


معاون استانداری فارس که در جلسه ستاد فرماندهی و عملیات پاسخ به بحران سخن می‌گفت، ادامه داد: این شرایط در ماه‌های آتی تنش‌های متعددی را به وجود خواهد آورد و لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه شرکت‌های آب منطقه‌ای، آبفا، جهاد کشاورزی‌ و شرکت توزیع برق استان و شیراز با مدیریت صحیح و استفاده درست از منابع موجود، در جهت کاهش تنش‌ها و گذر از بحران، برنامه‌ریزی اصولی داشته باشند.


وی تصریح کرد: ضرورت دارد که با توجه به کاهش شدید منابع آب در استان، فرهنگ سازی و استفاده صحیح از آب و رعایت الگوی مصرف بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.


او گفت: کمبود آب در استان یک موضوع جدی است و لازم است تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این حوزه، با تکیه بر منابع موجود و در اختیار گرفتن تجهیزات و ماشین آلات سایر دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی استان، تدابیر لازم جهت عبور از این بحران را بیاندیشند.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اضافه کرد: شرکت آبفای فارس امسال باید به شکل هفتگی گزارش وضعیت آب مصرفی استان و برنامه‌های اجرا شده و در دست اجرا جهت مدیریت مصرف آب را ارائه دهد.


رضایی افزود: شهرداری‌های استان نیز موظف هستند ضمن تفکیک کامل منابع آب شرب و فضای سبز ، چاه‌ها و همچنین امکانات و تجهیزات مرتبط را در اختیار شرکت‌های آبفای استان و شیراز قرار دهند .


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: شرکت پخش فرآورده های نفتی استان فارس هم باید گازوئیل درخواستی شرکت آبفای استان و شیراز را جهت سوخت‌رسانی به تانکرهای آبرسانی و همچنین دیزل ژنراتورها تامین کند و در اختیار آنها قرار دهد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات