بیش از ۴۲ درصد از مساحت کل استان فارس در حال اجرای طرح اکتشاف و پتانسیل یابی مواد‌معدنی است

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان فارس از اجرای طرح اکتشاف و پتانسیل یابی ۵۰.۶ هزار کیلومتر مربع معادن در پهنه های این استان خبر داد.‌

مطبوعات فارس/ امروز پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ اولین جلسه شورای معادن استان فارس به ریاست دکتر "عنایت الله رحیمی"  استاندار فارس با حضور مهندس "حمیدرضا ایزدی" دبیر این شورا و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مهندس "ظفر افشون" معاون هماهنگی امور اقتصادی ،"دکتر  محمود رضایی" معاون عمرانی استاندار و سایر اعضاء شورای معادن استان فارس برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این جلسه با ارائه آخرین گزارش از وضعیت طرح نقشه راه معادن و صنایع معدنی و با تاکید بر ادامه فعالیت ها و پژوهش های معدنی در سال جاری در خصوص پهنه های اکتشافی استان توسط سازمان ایمیدرو در فارس گفت: این پهنه ها شامل پهنه شمال و شمال شرق به مساحت ۱۷ هزار کیلومتر مربع، پهنه پتانسیل یابی دولومیت جنوب به مساحت ۲۸ هزار کیلومتر مربع و پهنه پتانسیل یابی شهرستان ممسنی و رستم به مساحت ۵۶۰۰ کیلومتر مربع می‌شود.


مهندس "حمیدرضا ایزدی" با اشاره به این که نزدیک به ۴۲ درصد از وسعت این استان در حال اکتشاف است، اظهار داشت: در همین راستا و در سال گذشته نیز ۲ هزار محدوده بلوکه شده نیز در مرحله آزاد سازی قرار گرفته و به وزارت صمت منعکس شده که منتظر دستور مقام عالی وزارت صمت، جهت آزاد سازی محدوده ها می باشیم.  


رئیس سازمان صمت فارس با اشاره به توسعه چشم گیر فعالیت های اقتصادی در سال ۹۹ افزود: در سال گذشته‌۴۶ معدن نیمه فعال و راکد توسط سازمان صنعت،معدن و تجارت این استان احیا شده و به چرخه تولید بازگشته که موجب افزایش تولید و اشتغال شده است.


وی ادامه داد: در سال گذشته حقوق دولتی دریافت شده از معادن استان به میزان ۹۷۰ میلیارد ریال بوده که رشد  ۱۵۳ درصدی نسبت به سال ۹۸ را فراهم نموده است.


مهندس "ایزدی" به طرح اولویت‌دار صنایع معدنی سازمان ایمیدرو در استان فارس اشاره کرد وگفت : در پایان سال گذشته نیز جواز تاسیس طرح احداث کارخانه آهک هیدراته و کربنات کلسیم رسوبی (P.C.C) در شهرستان داراب جهت کارخانه سیمان داراب صادر شد که شروع عملیات اجرایی آن با سرمایه گذاری ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز گردید.


رئیس سازمان صمت فارس به طرح‌های پتانسیل یابی در استان فارس اشاره و بیان کرد: در حال حاضر در استان۳۵ ماده معدنی موجود می باشد که با توجه به ظرفیت های استان امکان پتانسیل‌یابی بیشتری در راستای افزایش تولید و اشتغال فراهم آورده است.


در این جلسه نقشه راه معادن و صنایع معدنی استان و فرآوری خاک  های نسوز  و صنعتی استقلال آباده مورد بررسی قرارگرفت.


گفتنی است، در سال ۱۳۹۹ شورای معادن استان فارس ۳ جلسه  و ۴۷ مصوبه داشته است که ۴۲ مصوبه  کاملا اجرایی شده و ۵ مصوبه به دلیل توسعه ای در حال پی گیری است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات