شهردار شیراز:

برند شهر جهانی صنایع دستی را برای شیراز به ثبت رساندیم

شهردار شیراز در آیین آغاز به کار دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی شیراز بیان کرد: با همکاری اعضای شورای شهر و همکاران ما در مجموعه شهرداری و هماهنگی و هدایت استانداری توانستیم فرصت جدید برای شیراز ایجاد کنیم و برند شهر جهانی صنایع دستی را برای شیراز به ثبت برسانیم. 

مطبوعات فارس/ اسکندرپور اظهار کرد: ممکن است تصور شود که توسعه شهرهایی همچون شیراز که تراز بین المللی دارند تنها با نگاه سخت افزاری امکان پذیر است اما این نکته حائز اهمیت است که تعریف برند برای چنین شهرهایی منجر به تولید ثروت، اشتغال و اقتصاد شهری قدرتمند شود.


وی به کسب عنوان شهر جهانی صنایع دستی برای شیراز اشاره کرد و گفت: این عنوان نشان می‌دهد محصولات شیراز در حوزه صنایع دستی توانایی ارائه در سطح جهانی را دارد.


عناوینی همچون پایتختی کتاب و شهر ملی دوچرخه از دیگر مواردی بود که اسکندرپور با اشاره به آنها از اهمیت برندسازی برای شهرهای بزرگ سخن گفت.


به اعتقاد شهردار شیراز پیشرفت در سایه همراهی و همدلی و همگامی اتفاق می افتد.


اسکندرپور با اشاره به اقدامات فراوانی که در بافت تاریخی شیراز انجام شده است، عنوان کرد: هم اکنون ۳۲ پروژه در این منطقه در حال اجرا است و در ۶ ماه نخست سال نیز پروژه های دیگری آغاز خواهد شد.


وی هماهنگی و همکاری میان شورای اسلامی شهر و شهرداری با مجموعه میراث فرهنگی و سیاستگذاران استان را از دلایل مهم موفقیت در این زمینه دانست.


شهردار شیراز به سخنان خود در دو سال گذشته اشاره کرد که گفته بود بافت تاریخی و املاک موجود در آن قابلیت ایجاد ثروت را دارد و در ادامه افزود: با قدرت اعلام میکنم به زودی متمولین شیراز برای اسکان به بافت تاریخی باز میگردند چرا که این بافت از یک شهرسازی فوق العاده برخوردار است.


وی گفت: آنچه امروز در شهرسازی های جدید مغفول مانده توجه به محله ها است که همین موضوع سبب شده بافت تاریخی برای ساکنان و رهگذران آرامش و آسایش به همراه دارد.


شهردار شیراز با بیان اینکه سیاست گذاری شورا و شهرداری احیا و باز زنده سازی و جاری کردن زندگی در بافت تاریخی است، خاطرنشان کرد: می توانیم در چند سال آینده این بافت را ثبت جهانی کنیم.


اسکندرپور تاکید کرد: اگر میخواهیم شیراز، شیراز بماند باید به داشته های تاریخی و فرهنگی این شهر تکیه کنیم.


در ادامه این مراسم رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: تاریخ و هنر این سرزمین حکایت از هنرمندانی دارد که هر یک به فراخور همت و توان خویش، هنر این مرز و بوم را پی ریخته و مقبولیت خاص و عام را برانگیخته اند.


مرتضی جعفری کوچ دالان های این سرزمین را بازتاب آثار هنرمندانی دانست که با تکیه بر هنر و دانش خودشکوهی ماندگار ثبت کرده اند و افزود: از جای جای دهلیز این تاریخ صدای هنرمندانی به گوش می رسد که هر یک چون مشعل داری نستوه برخوان این سرزمین زرخیز می درخشند.


وی با اشاره به اهمیت پاسداشت جایگاه ارزنده هنرمندان خاطر نشان کرد: دلباختگی هنرمندان خلاق این شهر در بالیدن پیوسته انواع هنرها از دیرباز تا کنون مشهود است.


معاون شهردار شیراز ویژگی هنرمندان و هنرشناسان را رهایی و آزادگی قلمداد کرد و افزود: پاسداشت هنر و هنرمندان این سرزمین فرضی است بر ما تا با ارزومندی تا آن را گرانمایه بداریم.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات