کارخانه کاشی آباده با دستور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید

کارخانه کاشی دیوار و کف آباده با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به دستور رئیس جمهوری در این شهرستان به بهره برداری رسید. 

مطبوعات فارس/ آیین افتتاح ۵ طرح صنعتی بزرگ کشور بصورت همزمان با دستور حجت الاسلام حسن روحانی،ریاست جمهوری در ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۰ روز جمهوری اسلامی برگزار شد.

طرح تولیدی کاشی دیوار و کف آباده ازجمله این پروژه‌ها بود که با حضور ریاست جمهوری بصورت ویدیو کنفرانس و با حضوراستاندار فارس،نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی،رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت و مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی این استان و سایر مدیران ارشد استانی و شهرستان آباده افتتاح شد.

مدیرعامل کارخانه کاشی آباده در این آیین گفت: این شرکت در زمینی به مساحت ۱۴۰ هزار مترمربع در شهرک صنعتی آباده افتتاح شد.

احمدرضا باقری افزود: ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار صرف ایجاد این کارخانه شده است.

وی با بیان اینکه فاز اول این کارخانه دارای ظرفیت سالانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع انواع کاشی کف و دیوار را دارد،گفت: با بهره برداری از این کارخانه ۱۵۰ نفر بصورت مستقیم و ۶۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

مدیرعامل کارخانه کاشی آباده ادامه داد: در مراحل ساخت و تجهیز این کارخانه از حداکثر ظرفیت سازنده‌های داخلی بهره برداری شده است ،کارخانه کاشی آباده جز اولین شرکت هایی است که تجهیزات قسمت تهیه بدنه را از محل تولیدات داخلی تامین کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود معادن خاک نسوز در سطح شهرستان طرح های تولیدی کاشی و سرامیک بعنوان واحدهای فرآوری محصولات یاد شده است که می‌توان این طرح ها را در اولویت حمایت قرار داد.

باقری بیان کرد :فاز اول تولید آزمایشی این کارخانه سپری شده است و امروز با دستور رییس جمهور فاز نهایی تولید این واحد آغاز شد.

مدیرعامل کارخانه کاشی صدف سرام استقلال آباده در پایان تاکید کرد: این درخواست وجود دارد که با اختصاص تسهیلاتی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای طرح توسعه این شرکت که باعث ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی خواهد شد موافقت شود.

رییس جمهور نیز در این آیین گفت: افتتاح کارخانه کاشی آباده موجب آبادانی بیشتر این شهرستان و استان فارس خواهد شد.

حجت الاسلام حسن روحانی به سابقه سخنرانی خود در قبل از انقلاب اسلامی در شهرستان آباده اشاره کرد و افزود: مردم آباده و فارس همواره در مسیر حمایت از انقلاب اسلامی حرکت کرده‌اند.

وی در پاسخ به درخواست تخصیص تسهیلات مدیرعامل کارخانه کاشی آباده نیز به وزیر صمت دستور داد که در این زمینه همکاری و رسیدگی لازم را انجام دهد.

طرح تولیدی کاشی دیوار و کف امروز پنجشنبه دوازدهم فروردین ماه در آیینی بصورت ویدیو کنفرانس توسط رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

ظرفیت تولید این کارخانه که در زمینی به مساحت ۱۳۹ هزار و ۱۳۶ متر مربع احداث شد ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع کاشی کف و دیوار بصورت سالانه است.

برای ساخت کارخانه تولیدی کاشی دیوار مبلغ ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع بانک عامل صنعت و معدن اختصاص یافته است.

برای اجرای این طرح که عملیات اجرایی آن از سال ۸۵ در شهرک صنعتی آباده آغاز شده اعتباری بالغ بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

با افتتاح این طرح که تولید روزانه آن هشت هزار متر مربع کاشی خواهد بود، برای ۱۵۰ نفر به شکل مستقیم و برای ۶۰۰ نفر به شکل غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

۵ پروژه در حوزه صنعت،معدن و تجارت امروز ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ و در سالروز روز جمهوری اسلامی با حضور ریاست جمهوری به بهره برداری رسید.

شهرستان آباده در ۲۷۴ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات