مطبوعات فارس/ سید جواد حسینی ، با تاکید بر اینکه یک سیستم آموزشوپرورش استاندارد نیازمند ارتقای استانداردهای خود در حوزههای مختلف است عنوان کرد: توانمندسازی فضاها یکی از مولفه های این امر است که از طریق تجهیز فضاهای موجود و ایجاد فضاهای جدید دنبال میشود.
وی افزود: بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور برای رسیدن به استاندارد مطلوب موردنیاز است که ساخت این مدارس از یک سال گذشته در قالب طرح «از خشت تا بهشت» آغاز شده است. تا اواخر سال ۹۹، ۱۳۵ مدرسه از این تعداد کلنگزنی و یا بهره برداری شده است.
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی با بیان اینکه تا مهرماه سال آتی حدود ۱۲۹۶ مدرسه از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به منظور استفاده دانشآموزان با نیازهای ویژه مناسبسازی می شود گفت: همچنین ۶۴ مدرسه نیز توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی بهصورت الگویی مناسبسازی خواهد شد.
حسینی ادامه داد: نوآوری فضا و تجهیزات و ایجاد مراکز جامع تشخیصی، توانبخشی و مشاورهای را به صورت جدی دنبال می کنیم. تاکنون سه مرکز جامع در کشور راهاندازی شده و شمار این مراکز تا پایان سال تحصیلی به ۱۰ مرکز خواهد رسید.
وی همچنین به راهاندازی اتاق بازی در ۲۳ مدرسه خاص نابینایان اشاره و اظهار کرد: تا مهرماه آتی ۲۰ پارک تحرک و جهتیابی در مدارس خاص نابینایان راهاندازی و شمار اتاقهای حسی و حرکتی نیز از دو به ۱۰ اتاق خواهد رسید.
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی افزود: ورزش نیز از جمله نیازهای اساسی دانشآموزان استثنایی است. ۳۱ سالن ورزشی مختص دانشآموزان استثنایی در کشور وجود دارد اما متاسفانه ۱۴ استان کشور فاقد سالن ورزشی ویژه دانشآموزان استثنایی هستند. ساخت سالنهای ورزشی ۲۰۰ متر مربعی درون مدرسه ای در ۳۶۸ مدرسه استثنایی با مشارکت خیرین و سازمان نوسازی مدارس از سال ۹۹ آغاز شده است.
برچسب ها :