همزمان با آیین بزرگداشت روز ملی درختکاری:

کلنگ احداث باغ موزه هنر شیراز به زمین زده شد

الهه بهرامی-کلنگ احداث موزه هنر شیراز در باغی ۱۶ هکتاری در چمران جنوبی به زمین زده شد.

مطبوعات فارس/ شهردار شیراز در آیین بزرگداشت روز ملی درختکاری، گفت: در بحث حفظ و نگهداری باغات قصرشت وظایفی بر عهده مجموعه شهرداری شیراز است و جهت شفاف سازی ذکر این نکته ضروریست که بالغ بر ۲۵۰ باغ در گروه یک شهردا ی تملک شده و مورد احیا و رسیدگی قرار گرفته است.

حیدر اسکندرپور افزود: ایرادی که از نظر شهروندان به عملکرد شهرداری در این حوزه  وارد بود خشک شدن باغات در گروه یک مجموعه باغات قصردشت است و در این زمینه در حال تبدیل زمین به باغ هستیم.

وی اضافه کرد: امسال سه فضا را در مجموعه ۱۸ هکتاری به باغ تبدیل کردیم و همچنان در حال انجام این مهم هستیم.

اسکندرپور در پاسخ به این سوال قابل تامل شهروندان که در خصوص  حوزه گردشگری چه فرصت های جدید را ایجاد کردید، گفت: با همفکری شورای پنجم پروژه های شاخصی را در سطح شهر و بخصوص در مناطق جنوب و محروم شیراز، تعریف کردیم تا به این بهانه، فرصتی برای رونق این مناطق هم ایجاد شود.

شهردار شیراز در خصوص این پروژه ها، عنوان کرد: شهرهای تاریخی عمدتا این امکان را دارند که باغ موزه داشته باشند و در این راستا، یکی از این پروژه ها، احداث باغ موزه هنر شیراز است تا مقصد مناسبی برای رونق حوزه گردشکری نیز شود.

اسکندرپور از دیگر پروژه ها گفت و ابراز کرد: پردیس بزرگ سینمایی در کنار میدان کوزه گری احداث می شود که به جد، بزرگترین پردیس سینمایی شیراز خواهد بود و جهت رشد و شکوفایی جنوبی ترین و محروم ترین منطقه شیراز، به ثمر می رسد.

وی تقویت روحیه فرهنگی کلان شهر شیراز را ضروری دانست و گفت: شیراز شهریست با قدمت فرهنگی تاریخی، طرح ها و پروژه هایی از جنس فرهنگ و هنر را باید هر چه بیشتر در آن تقویت کرد.

به گفته شهردار شیراز، محل احداث باغ موزه هنر در چمران جنوبی شیراز واقع در باغی است که ۱۶ هکتار بوده که با ساخت موزه این باغ هم احیا خواهد شد.

آیین روز ملی درختکاری با شعار «هر شیرازی یک درخت» و کلنگ زنی باغ موزه هنر شیراز، با حضور استاندار فارس،  شهردار شیراز،  دست اندرکاران سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری شیراز، انجمن های خیریه و مردم نهاد و جمعی از شهروندان شیرازی، صورت پذیرفت.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات