۴۰ محصول کشاورزی در فارس، تاییدیه استاندارد آلایندگی گرفتند

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس گفت: ۴۰ پروانه استاندارد برای محصولات کشاورزی این استان که حد مجاز آلاینده‌ها را رعایت کرده‌اند، صادر شد. 

مطبوعات فارس/ به نقل از روابط عمومی استاندارد فارس، مرتضی رهنما افزود: بازرسان این اداره کل با بازدید دوره‌ای از مراکز عرضه کالا در استان، کالاهای فاقد علامت استاندارد را شناسایی کرده و اقدامات قانونی لازم انجام می‌دهند که طی ۱۱ ماه امسال پنج هزار و ۲۵۰ مرکز عرضه در استان مورد بازرسی قرار گرفته و کالاهای فاقد استاندارد شناسایی شده‌اند.


وی ادامه داد: همچنین طی مدت مذکور ۱۷۵ پروانه کاربرد علامت استاندارد توسط اداره کل استاندارد فارس صادر شده که از این تعداد ۲۸ درصد تشویقی است.


مدیر کل استاندارد فارس گفت: همچنین در ۱۱ ماه امسال ۱۰۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد نیز تمدید شده است.


رهنما افزود: در این مدت واحدهای تولیدی و خدماتی فارس افزون بر چهار هزار مرتبه مورد بازرسی و ارزیابی کارشناسان استاندارد قرار گرفته و بیش از سه هزار و ۱۴۰ نمونه محصول تولیدی نیز به شکل تصادفی از خطوط تولید و انبارهای واحدهای تولیدی، نمونه‌برداری و مطابق استانداردهای مربوطه در آزمایشگاه‌های همکار این اداره کل مورد آزمون و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.


وی تصریح کرد: ارائه آموزش تخصصی به مدیران کنترل کیفیت صنایع استان به میزان ۲ هزار نفر ساعت، ارائه تاییدیه استاندارد آسانسور به ۲ هزار و ۷۱۹ آسانسور و همچنین صدور ۲۵۱ مجوز ظرفیت خالی برای واحدهای تولیدی استان از دیگر اقدامات این اداره کل طی ۱۱ ماه امسال است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات