طرح آبرسانی به مجموعه روستاهای سیاخ دارنگون شیراز به بهره‌برداری رسید

طرح آبرسانی به مجموعه روستاهای سیاخ دارنگون و روستاهای پیوسته به آبفای شیراز طی مراسمی با حضور فرماندار شیراز و جمعی از مسوولان به بهره برداری رسید. 

مطوعات فارس/ محمدرضا امیری فرماندار شهرستان شیراز دوشنبه در حاشیه این مراسم بر لزوم یکپارچه سازی ارائه خدمات به مردم تاکید کرد و بیان داشت : پس از پیوستن روستاهای پیرامون شیراز به شرکت آب و فاضلاب شیراز کارهای اساسی و زیربنایی صورت گرفته است.

وی ابراز داشت: در بخش خدمات آب روستایی مشکلات زیادی وجود داشت اما با افتخار اعلام می کنیم که آب رسانی به روستاهای شهرستان یکپارچه شده که این مهم با قاطعیت پیگیری شده و همچنان دنبال می شود.

امیری جلوگیری از هدر رفت آب توسط مردم را موجب کاهش دغدغه تامین آب اعلام کرد و گفت: برای تامین منابع آبی ساخت مخازن و حفر چاه جدید در دستور کار قرار گرفته اما رسیدن به این مهم با همکاری مردم آسان می شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آبفای شیراز نیز ابراز داشت:عملیات اجرایی صورت گرفته در مجموعه آبرسانی سیاخ دارنگون شامل حفر و تجهیزیک حلقه چاه آهکی به عمق ۳۰۰ متر،عملیات برق رسانی ۴۵۰ متر و عملیات خرید و لوله گذاری خط انتقال ۲۰ کیلومتراست.

بهمن بهروزی اعتبار هزینه شده در این پروژه آبرسانی را ۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: هفت روستا با جمعیتی بالغ بر پنج هزار و ۵۴۰ نفر و یک هزار و ۶۴ مشترک از عملیات صورت گرفته شده بهره مند شدند.

وی اضافه کرد :فرسودگی نزدیک به ۷۰ درصد شبکه های روستاها با عمر بالای ۲۵ سال، وجود پروژه های نیمه تمام آبرسانی، هدر رفت بالای شبکه و خط انتقال و فرسودگی تعدادی از مخازن از مشکلات این روستاهاست.

به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز برخی مشکلات نیز در حوزه آبرسانی به مجموعه روستاه‌های دهستان سیاخ دارنگون نمایان شده است ، کمبود آب در تعدادی روستاها به نحوی است که آبرسانی سیار و اجاره چاه کشاورزی برای آن همچنان در دستور کار قرار گرفته است.

بهروزی افزود: دهستان سیاخ دارنگون دارای ۲۴ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۲ هزار و ۷۳۱ نفر است که هفت روستا زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب شیراز نیستند و با توجه به اینکه مدتهاست درخواست خود را برای بهره مندی از خدمات شرکت آب و فاضلاب مطرح کرده اند برنامه ریزی ها لازم برای زیر پوشش رفتن این روستاها ادامه دارد.

وی بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب شیراز ، اولویت اول خود را اتمام عملیات اجرایی پروژه های نیمه تمام قرار داده و در ادامه در زمینه بهبود روند خدمت رسانی، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

سیاخ دارنگون در جنوب شیراز است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات