عملیات اجرایی پارک آبی شیراز آغاز شد

الهه بهرامی-عملیات اجرایی ساخت نخستین پارک آبی شیراز، در محدوده بزرگراه حسینی الهاشمی این شهر، آغاز شد.

مطبوعات فارس/ معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در مراسم کلنگ زنی ساخت پارک آبی شیراز، گفت: تا پایان امسال، روز شیراز و نهایتا تا خردادماه ۱۴۰۰ حدود ۱۲۰ پروژه شاخص در شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدهادی هاشم‌پور افزود: کلانشهرشیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) و چهارمین کلانشهر ایران این ظرفیت و پتانسیل را دارد که گردشگران را جذب کند و دوره اقامت و ماندگاری گردشگران را در شیراز طولانی تر کند و اقتصاد شهری همین است.

وی اضافه کرد: پارک آبی با رویکرد حضور طولانی‌تر دوره اقامت گردشگران در شهر ساخته خواهد شد.این پارک در مقیاس استانی و کشوری طرح ریزی و تعریف شده است.

‌معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با بیان اینکه در صنعت گردشگری، توریست حدود ۱۰ درصد سهم تولید ناخالص در دنیا را دارد و در تحقیقاتی که انجام شده از هر ۱۱.۸ دهم شغل دنیا یکی از آنها مربوط به توریست و گردشگری است، گفت: شیراز شهر صنعتی نیست و جاذبه گردشگری را دارد و باید شرایط را باید به نوعی فراهم کنیم تا جاذبه گردشگری بیشتر شود.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز، دو مؤلفه انسان محوری و وجود یک سینما ٥ بعدی در طرح اولی را از مهمترین شاخصه‌های این پروژه عنوان کرد.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز با بیان اینکه پارک آبی از ماندگارترین پروژه‌های شورای پنجم و مدیریت شهری خواهد بود، گفت: شیراز پتانسیل‌های زیادی دارد و طی سه سال اخیر تلاش شد تا به بهترین نحو از آن استفاده کنیم.

قاسم مقیمی ادامه داد: این پروژه از استراتژیک ترین پروژه‌ها در حوزه روان و سلامت شهروندان خواهد بود.

*عملیات ساخت پارک آبی شیراز در محدوده بزرگراه حسینی الهاشمی آغاز شد؛ این پارک قرار است با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی در زمینی با وسعت ۳.۵ هکتار و در زیربنای 25 هزار مترمربع احداث شود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات