افزایش اکسیژن بیمارستان‌ علی اصغر(ع) شیراز به بالاترین سطح استاندارد

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نیاز بیماران کرونا به سطح قابل توجهی از اکسیژن و افزایش مصرف آن در بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) موجب شده در این مرکز علاوه بر تهیه اکسیژن ساز جدید و تعمیر دستگاه‌های قدیمی، سطح اکسیژن هم اکنون در بالاترین میزان استاندارد قرار گیرد. 

مطبوعات فارس/ علی اکبری، شنبه بیان داشت: با شیوع بیماری کووید۱۹ نیاز بیماران به تامین اکسیژن با فشار و خلوص مناسب، افزایش چشمگیری داشته و این مهم در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) شیراز به عنوان مرکز اصلی ارائه خدمات درمانی به بیماران کووید۱۹، بیشتر احساس شده است.

وی افزود ، به همین دلیل برای رفع نیاز بیمارستان به اکسیژن علاوه بر سرویس کامل اکسیژن ساز موجود، یک دستگاه جدید اکسیژن ساز جدید با ظرفیت ۶۰۰ لیتر در دقیقه و یک مخزن اکسیژن مایع به ظرفیت ۱۰ تن با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد ریال برای بیمارستان، تامین شد و به بهره‌برداری رسید.

سالار خواجه پور، مدیر توسعه منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: علاوه بر بازنگری مجدد در خطوط تولید اکسیژن در بخش‌های مختلف بیمارستان حضرت علی اصغر (ع)، اجرای خط جدید و همچنین احداث یک اتاق مرکزی جدید توزیع اکسیژن در موقعیت مناسب و با ظرفیت ۱۲ هزار لیتر و تابلو توزیع ۱۶بار، اکنون در تمام نقاط این بیمارستان، اکسیژن با بالاترین فشار و خلوص تامین شده و این بیمارستان در بالاترین سطح تامین اکسیژن قرار دارد.

در کارزار کرونا در کنار خستگی و فرسوده شدن نیروی انسانی در حوزه سلامت، ناکافی بودن تجهیزات پزشکی مورد نیاز و کمبود اکسیژن و دستگاه‌های اکسیژن ساز نیز از دیگر مشکلاتی است که سایه سنگین کرونا بر حوزه سلامت وارد کرده است.

اغلب شهرستان‌های استان فارس در حال گذر از بحران جدید و مرحله چهارم همه‌گیری کرونا قرار دارند، در این برهه افزایش تعداد مبتلایان و شدت بیماری و خستگی کارکنان سلامت از مهمترین چالش‌های پیش روی حوزه سلامت در شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس است.

ااکنون چالش‌های این برهه با چالش روزهای نخست همه گیری ویروس که مربوط به مسائل پایه‌ای مدیریت، کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده بود، فرق کرده و از بخش هیجانی این مرحله به بخش تامین و تجهیز بیمارستانی از جمله تامین اکسیژن در بیمارستان‌ها رسیده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات