به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی:

۴۲ پروژه شهرداری با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در شیراز به بهره برداری رسید

الهه بهرامی-همزمان با ایام الله دهه فجر و با حضور حسینعلی امیری؛ معاون پارلمانی رییس جمهور، دو پروژه شاخص، زیرگذر تقاطع استاد بهمن بیگی و بوستان کوهستانی سایه در شیراز، افتتاح شد.

مطبوعات فارس/ زیرگذر تقاطع استاد بهمن بیگی با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در تقاطع بولوار امیرکبیر و بزرگراه مهندسین احداث شده است، این در حالی است که فاز نخست این تقاطع در تابستان سال جاری توسط شهرداری شیراز افتتاح شده بود.


به گفته کارشناسان شهرداری شیراز، هدایت مستقیم وسایل نقلیه سنگین از ورودی جاده بوشهر به طرف کمربندی، تکمیل رینگ پیرامونی شهر و تقسیم ترافیک در ورودی جنوب غرب شهر از اهداف احداث این پروژه است.
در ادامه افتتاح پروژه های دهه فجر، افتتاح بوستان سایه نیز در راستای افزایش سرانه فضاهای ورزشی و تفریحی شرق شیراز به بهره برداری رسید، این بوستان به مساحت ۹.۵ هکتار و اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در شمال بولوار رسول اعظم (ص) جنب بوستان نماز واقع شده است.


یکی از ویژگی های مهم بوستان سایه مناسب سازی آن برای معلولین و جانبازان می باشد، در این بوستان چهار  هکتار فضای سبز، آبنما، آبشار و دریاچه مصنوعی اجرا شده است و جز بوستان های دوستدار کودک محسوب می شود.
همچنین به دلیل کوهستانی بودن در این پارک امکاناتی چون اسلک لاین، زیپ لاین و صخره نوردی زیر نظر هیات صخره نوردی استان ایجاد شده است.
به گفته مسئولان شهرداری شیراز، پارک ترافیکی بوستان مادر، پارک ریاضی و نجوم، بهسازی محلات، نورپردازی تقاطعات، منظر فضای سبز خلیج فارس، فضای شهری عدالت و ... از جمله پروژه هایی است که به صورت همزمان افتتاح شدند.
همچنین ۲۵ برنامه نورافشانی و آتش بازی در نقاط مختلف شهر؛ از جمله در شهرک گلستان – میدان غدیر،  پل جهاد ، پل معالی آباد ، پیست اسکیت چمران، میدان معلم ، میدان والفجر ، درب اصلی باغ جنت ، باغ عفیف آباد ، چهارراه ملاصدرا،  میدان پارسه ، خیابان عادل آباد ، بوستان هاشمی ، شیشه گری ، شاهچراغ، دروازه کازرون ، میدان گاز، دروازه قرآن ، پل کابلی ، شهرک سعدی ، پل غدیر ، میدان فرصت شیرازی، بوستان سایه، تقاطع استاد بهمن بیگی و شهرک دوم میانرود با رعایت پروتکل های بهداشتی و تاکید بر عدم تجمع شهروندان اجرا شد، این مراسم  بدون حضور فیزیکی و تجمع و فقط جهت ایجاد امید و روحیه شور و شعف و شادی شهروندان  از سوی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز، صورت گرفت.

 

گزارش تصویری مراسم افتتاحیه

برچسب ها :
 
از   1   رای
5

عکس های خبر

نظرات