۱۱۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی فارس آزاد شدند

۱۱۰ زندانی جرایم غیرعمد فارس همزمان با دهه مبارک فجر با کمک خیرین از زندان‌های این استان رهایی یافتند. 

مطبوعات فارس/ آیین آزادسازی این زندانیان دوشنبه با حضور استاندار فارس، رییس‌کل دادگستری استان، فرمانده سپاه فجر، ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسوولان استان در زندان عادل‌آباد شیراز برگزار شد.


پیش از این نیز همزمان با سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی، ۱۶۳ زندانی جرایم غیرعمد مالی فارس با کمک خیرین از زندان‌های استان آزاد شدند.

استاندار فارس در این مراسم گفت: همه اعتقاد داریم که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای مفاهیم بلند و با ارزشی استوار شده و انقلاب اسلامی، انقلابی برای اعتلای ارزش‌های انسانی و اسلامی بوده است.


عنایت‌الله رحیمی افزود: ارزشی بالاتر از تکریم مخلوق خدا نیست، اینکه برای مخلوقی که از سر تقصیر یا قصور به دام افتاده، بتوانیم با ایجاد و تحکیم بنیان‌های اخلاقی، مروت، جوانمردی و نوع دوستی را احیا کنیم برگرفته از ارزش‌های والای اسلامی و انسانی است.


وی ادامه داد: از برکات جامعه اسلامی این است که افرادی حاضر هستند از مال و آبروی خود هزینه و دیگران را از زندان آزاد کنند.


استاندار فارس گفت: آزادی زندانیان، احیای ارزش‌هایی است که امروز جامعه به شدت نیازمند زنده نگه‌داشتن آن هستیم و باید در این مسیر گام برداریم.


رحیمی با ابراز خرسندی از آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد با تلاش‌ نهادهای مختلف قضایی، نظامی و اجرایی استان فارس، بیان کرد: قبل از آزادی زندانیان باید یک کلاس مقدماتی برای آنان برگزار شود تا دوباره به دام حوادث گرفتار نشوند.

 

فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در این مراسم نذر رهایی را یکی اقدامات ارزشمند دانست و گفت: بخش عمده‌ای از نقش سپاه برای رهایی زندانیان این بود که کمک کنیم این کار انجام شود وگرنه کار اصلی را خیرین انجام دادند.


سردار یدالله بوعلی افزود: ستاد دیه، اداره‌کل زندان‌ها و رییس دادگستری استان فارس اهتمام جدی برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد داشتند.


وی ادامه داد: در سالروز شهادت سردار سلیمانی موفق به آزادی ۱۶۳ زندانی جرایم غیرعمد مالی شدیم و امروز نیز ۱۱۰ نفر آزاد خواهند شدند.


فرمانده سپاه فجر فارس گفت: در مجموع ۲۷۳ زندانی آزاد شدند که ۲۴۶ نفر مرد و ۲۷ زن هستند.


بوعلی افزود: تلاش برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد همچنان ادامه دارد تا بتوانیم زندانیان بیشتری آزاد کنیم.


وی با اشاره به تلاش‌های سپاه فجر استان در حوزه کمک‌های مومنانه در دوران کرونا بیان کرد: با کمک گروه‌های مختلف مردم بیش از ۲ میلیون بسته معیشتی بیش اقشار نیازمند توزیع شد.


فرمانده سپاه فجر فارس همچنین با اشاره به بهره‌برداری از پروژه‌های گروه‌های جهادی بسیج استان در دهه فجرمبارک فجر گفت: ارزش این پروژه‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است.


وی افزود: ۳۹۸ پروژه مربوط به مسکن محرومین است مسجد حسینی خانه بهداشت مدرسه خطوط انتقال آب شرب و آب کشاورزی از دیگر پروژه ها بوده است.


بوعلی افزود: ۳۹۸ پروژه مربوط به مسکن محرومان و سایر پروژه‌ها در حوزه‌های مسجدسازی، حسینیه‌ سازی، احداث خانه بهداشت، احداث مدرسه و احداث خطوط انتقال آب شرب و آب کشاورزی است.


وی ادامه داد: همچنین در حوزه تامین وسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان سامانه ای طراحی شده که مردم از طریق این سامانه بیش از یک میلیارد تومان کمک کردند.
بو علی اضافه کرد: بیش از ۱۱ هزار تبلت تامین و بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع شده است.


فرمانده سپاه فجر فارس گفت: با کمک مردم در برخی شهرستان‌های استان، همه نیازمندی‌های دانش آموزان برای آموزش مجازی تامین شده که بیضا یکی از شهرستان‌هایی است که دانش‌آموز مانده از تحصیل ندارد.

اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های استان فارس نیز در این مراسم گفت: آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی با همکاری نواحی مختلف سپاه فجر استان، خیرین و مسوولان استان صورت گرفته است.
وی افزود: هم اکنون بیش از ۷۰۰ نفر به دلیل جرایم مالی غیرعمد در زندان‌های استان فارس نگهداری می‌شوند که چشم انتظار حمایت خیرین و مسوولان هستند.


وی ادامه داد: با کمک بسیج حقوقدانان، تعدادی از پاسداران بازنشسته برای اخذ رضایت و آزادی این زندانیان اقدام کردند.


مدیرکل زندان‌های استان فارس گفت: میزان جرایم مالی زندانیان آزاد شده با کمک خیرین در سال ۹۹، بیش از ۲۵ میلیارد تومان بوده که ۲۳ میلیارد تومان آن از سوی شاکیان بخشیده شده است.
ابراهیمی با اشاره به ابلاغ سند تحول قضایی از سوی رییس قوه قضاییه، بیان کرد: در این سند بخش اصلاح مجرمان جزو رسالت سازمان زندان‌ها عنوان شده است البته این رسالت در گذشته نیز بوده و فعالیت‌های زیادی انجام شده اما در حال حاضر حساب شده‌تر باید پیش برویم.


وی ادامه داد: سازمان زندان‌ها به تنهایی قادر به انجام این کار نیست، تراکم زندانیان به گونه‌ای است که امکان انجام فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی به سبکی که نیاز است وجود ندارد.


مدیرکل‌ زندان‌های فارس از رییس‌کل دادگستری استان فارس خواست از مجازات‌های جایگزین پیش‌بینی در قانون نهایت استفاده شود.


ابراهیمی گفت: ۱۲۰ زندانی استان با نصب پابند الکترونیکی آزاد شده‌اند که انتظار داریم از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.


وی افزود: همچنین می‌توان تکلیف کرد مجرمان به جای آمدن در زندان در دستگاه‌ها خدمات رایگان ارایه دهند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات