۲ کتاب از روزنامه‌نگار شیرازی وارد بازار نشر شد

۲ کتاب مهدی بذرافکن روزنامه‌نگار شیرازی با نام وب‌گزار و حاشیه‌نوشت که از سوی انتشارات نارون و ارشدان تهران به چاپ رسیده است، راهی بازار نشر شد. 

مطبوعات فارس/ این روزنامه نگار شیرازی که فعالیت خود را از دوران نوجوانی با عنوان خبرنگار صفحه دانش‌آموز روزنامه خبر جنوب آغاز کرده، هم‌اکنون سردبیر ۲ پایگاه خبری-تحلیلی خبر نیوز و توریسم آنلاین زیر مجموعه موسسه رسانه‌ای بین‌المللی خبر است.

او در کتاب وب‌گزار با رویکردی انتقادی به موضوعات روز اجتماعی و سیاسی پرداخته و طیف‌های مختلف جامعه را به چالش کشیده است.

نویسنده وب‌گزار در کتابش، مسوولان، سلبریتی‌ها، ورزشکاران و هنرمندان مطرح را دستمایه نوشته‌هایش قرار داده است.

او هر ۲ کتاب را به پیشکسوت مطبوعات فارس تقدیم کرده و در بخشی از مقدمه کتاب وب‌گزار نوشته است: این کتاب به نوعی ادای دینی به حسین واحدی‌پور صاحب امتیاز و مدیر موسسه رسانه‌ای بین المللی خبر، پیشکسوت مطبوعات و رسانه است، مردی که از سال‌های نخستین جوانی، وقتی وارد روزنامه خبر جنوب شدم، باورم کرد و به من میدان داد.

 

محمد مهاجری از پیشکسوتان رسانه که در سوابقش عضویت در شورای سردبیری روزنامه های کیهان،همشهری،جام جم،خبر و غیره دیده می‌شود و اکنون سردبیر خبرگزاری خبرآنلاین است، بر کتاب وب‌گزار مقدمه‌ای نوشته است.

این روزنامه نگار پیشکسوت در بخشی از یادداشت خود نوشته است: نویسنده‌ها لابد برای آنکه برای حرفه‌شان تقدس‌تراشی کنند، خود را نماینده و سخنگو و زبان مردم می‌دانند؛ در حالی که تا حالا ندیده ام حتی یک نفر به دفترخانه اسناد رسمی رفته و سند وکالت به نام یک نویسنده زده باشد که مثلا تو سخنگو و زبان من باش؛ بنابراین چاره‌ای ندارم جز اینکه بگویم این صفاتی را که اهالی نوشتن برای خود برگزیده اند، خودسرانه،قیم مآبانه و متبخترانه است.

در ادامه این یادداشت بیان شده است: برای اینکه بیش از این خودزنی نکنم بلافاصله این نکته را هم اضافه کنم که همین قوم قیم‌مآب از خودراضی، در طول تاریخ، آثاری از خود به جای گذاشته‌اند که بسیاری از آنها موجد تمدن و فرهنگ بشر شده است اما این حکم را بر همه نمی توان بار کرد. تنها آن دسته از نویسندگانی موفق به تاثیرگذاری(حتی موقت و در بزنگاه خاص سیاسی،اجتماعی و فرهنگی) بوده‌اند که پشتوانه ای به نام فکر و اندیشه داشته‌اند.

بذرافکن همچنین در کتاب حاشیه‌نوشت که به گفته او اولین کتاب منتشر شده درباره حاشیه‌های ورزش ایران به شمار می‌رود، به واکاوی مسایل و مشکلات حاشیه ای ورزش ایران پرداخته است.

 

او در این کتاب عملکرد مسوولین ورزش و باشگاه های ورزشی و همچنین کارهای حاشیه‌ای ورزشکاران را به نقد کشیده است.

بذرافکن در مقدمه کتاب حاشیه‌نوشت توضیح داده که مطالب این کتاب منتخبی از یادداشت‌های او در روزنامه خبر ورزشی در حدود ۲ سال و نیم گذشته است که در ستونی با همین نام در این روزنامه منتشر شده است.

او در ادامه مقدمه این کتاب بیان کرده است: اگر بپرسید نوشته‌های تاریخ مصرف گذشته و چاپ شده در یک روزنامه چه ارزشی برای گردآوری و کتاب شدن دارد، در پاسختان البته با تردید، خواهم گفت که فکر می‌کنم مرور تاریخ و رویدادهای مهم ورزشی کشور برای اهالی حال و آینده ورزش کشور احتمالا عبرت‌آموز باشد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات