آتش‌نشانی شیراز امسال ۹۹ هزار و ۵۸۴ هزار مزاحم تلفنی داشته است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۲۳۰ هزار و ۵۱۸ تماس با این سازمان برقرار شده که از این تعداد ۹۹ هزار و ۵۸۴ مورد مزاحم تلفنی بوده است. 

مطبوعات فارس/ محمدهادی قانع چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه در سال جاری بیش از هشت هزار عملیات آتش‌نشانی در سطح شیراز اجرا شده است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار و ۱۷۳ عملیات مهار آتش‌سوزی و سه هزار و ۵۷۱ عملیات امداد و نجات در سطح کلانشهر شیراز انجام شده است.

وی همچنین به افزایش بودجه سازمان آتش‌نشانی شیراز در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال جاری اشاره کرد و گفت: بودجه این سازمان در سال آینده حدود ۱۴۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که در بخش جاری و عمرانی هزینه خواهد شد.

قانع ادامه داد: از ۱۴۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده آتش‌نشانی شیراز، ۳۵ میلیارد تومان مربوط به بخش عمرانی است که به ۲ بخش بهسازی و خرید تجهیزات و ماشین آلات جدید اختصاص داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: به رغم وجود تحریم‌ها و مشکلات در سال جاری ۲ دستگاه دوربین حرارتی خریداری و ۲ دستگاه بالابر نیز بازسازی شد و ۲ دستگاه نردبان آتش نشانی نیز تا پایان سال ۹۹ بازسازی می‌شود.

قانع با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ضد عفونی معابر شهری شیراز توسط آتش‌نشانی انجام شده است، افزود: ۹۸۱ هزار متر مربع معابر و مسیرهای منتهی به بیمارستان‎های شیراز با صرف ۸۸۸ ساعت زمان ضد عفونی شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: براساس استانداردهای موجود آتش‌نشان‌ها باید کمتر از ۶ دقیقه به محل حادثه برسند و امروز این زمان در شیراز به صورت میانگین به چهار دقیقه و ۳۹ ثانیه کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه هم اکنون ۲۲ ایستگاه آتش نشانی در سطح شیراز وجود دارد، اظهارکرد: عملیات اجرایی ساخت یک ایستگاه بانوان در بلوار بعثت شیراز اکنون در حال انجام است و ایستگاه دیگری نیز در بلوار عدالت جنوبی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمد حسن‌پور معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی این شهر در خرید تجهیزات و ماشین آلات به روز شده و عملکرد خوبی دارد، گفت: این سازمان در شرایط موجود نیز ۱۵۸ نیروی انسانی به نیروهای خود اضافه کرده که عملکرد بسیار خوبی برای حوزه اشتغال بوده است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات