مدیر مرکز مدیریت حوادث علوم پزشکی شیراز:

حوادث ترافیکی در فارس امسال ۵۱۶ قربانی گرفته است

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان، ۵۱۶ نفر براثر حوادث ترافیکی در فارس جان باخته‌اند. 

مطبوعات فارس/ محمدجواد مرادیان سه‌شنبه ۱۴ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: تعداد قربانیان حوادث ترافیکی امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته حدود یک درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی تعداد تماس‌ها با مرکز ۱۱۵ اورژانس طی ۱۰ ماه گذشته از سال، افزود: کارشناسان مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ استان در این مدت، پاسخگوی ۵۴۶ هزار و ۲۹۴ تماس با خطوط ۱۱۵ بودند که از این تعداد حدود ۱۲۰ هزار مشاوره مربوط به بیماری کووید۱۹ بوده است.

او ادامه داد: ۱۷۰ هزار ماموریت به همت تیم‌های امدادی و درمانی اورژانس ۱۱۵ استان فارس در ۱۰ ماه گذشته انجام شده است که از این تعداد، حدود ۴۱ هزار ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، سه درصد کاهش داشته است.

گاز ۶۱۷ نفر را مسموم کرده است

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه همچنین با اشاره به آمار مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در ۱۰ ماه گذشته، گفت: با وجود توصیه‌هایی که هر ساله بیان می‌شود، ما همچنان شاهد موارد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان هستیم؛ به طوری که در ۱۰ ماه گذشته ۶۱۷ نفر در استان دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شدند و متاسفانه قاتل خاموش جان ۱۹ نفر را نیز گرفت.

رئیس اورژانس فارس ضمن آرزوی سلامتی برای هم میهنان گفت: این روزها با کاهش تعدا مبتلایان و جانباختگان کرونا، شاهد ساده انگاری مردم در این خصوص هستیم که این موضوع می‌تواند باعث ایجاد موج چهارم کرونا در کشور شود؛ بنابراین نباید استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را نادیده گرفت.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات