میانگین درگیری هفتگی با کرونا در استان فارس افزایش یافت

کارشناسان و کارگزاران بهداشت و درمان استان فارس نسبت به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در دوره یک هفته گذشته هشدار دادند و می‌گویند: عادی انگاری شرایط و نادیده گرفتن شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فارس را به روزهای خطرناک کرونا در موج چهارم نزدیک می‌کند. 

مطبوعات فارس/ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دوشنبه در دویست و پنجاه و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در این دانشگاه، با اعلام زنگ خطر مجدد موج جدید کرونا از مردم خواست تا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مشارکت در مقابله با این بحران، از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

دکتر عبدالرسول همتی، با بیان اینکه افزایش تست‌های انجام شده در آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا در استان فارس نشان دهنده افزایش آمار موارد ابتلا است، بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، همچنین پرهیز از حضور در تجمع‌ها و اجتناب از سفر به ویژه به مناطق جنوبی این استان تاکید کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به تاثیر رعایت اصول بهداشتی و همکاری مردم در کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹، اظهار داشت: با توجه به افزایش نرخ میانگین هفتگی موارد ابتلا در استان فارس، با افزایش خودمراقبتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی ۲ متر، در این بحران از خود و اطرافیان مراقبت کنیم.

همتی، با تاکید بر پایبندی جدی به رعایت اصول بهداشتی برای پیشگیری از افزایش موارد ابتلا در استان فارس، افزود: در صورت ادامه روند افزایش آمار در استان، مردم با آسیب های مجدد موج جدید کرونا مواجه می‌شوند.

انجام ۱۸ هزار تست سریع از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همچنین بیان کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، نزدیک به ۵۹۳ هزار تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان فارس تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۱۶۸ هزار و ۴۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

به گفته همتی، از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۸ هزار مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد، یک هزار و ۴۲۹ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۶۹هزار و ۴۷۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده‌اند.

وی، شمار بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم این بیماری را که هم اکنون در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند ۵۳۹ نفر اعلام و بیان کرد: از این تعداد، ۹۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

همتی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تا به حال، ۱۶۳ هزار و ۲۷۳ نفر در استان فارس بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

او ادامه داد: با جان باختن ۶ نفر از مبتلایان به این بیماری در روز گذشته (دوازدهم بهمن ماه ۹۹) تعداد جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون در استان فارس به سه هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است.

وی، با بیان اینکه در حال حاضر از مجموع ۳۶ شهرستان استان فارس، شهرستان‌های شیراز، ممسنی، پاسارگاد و استهبان در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌های این استان در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارند، از مردم خواست تا از حضور در تجمع‌ها و سفر غیرضروری خودداری کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات