مطوعات فارس/ افشين داوري ظهر سه شنبه ٧ بهمن در حاشيه اين مراسم، توسعه مسيرهاي دوچرخه سواري و وجود دوچرخههاي اشتراكي در اين كلانشهر را حاصل مشاركت و خرد جمعي مسئولان شهري ذكر و خاطرنشان كرد: تاكنون ٣٠٠ كيلومتر مسير دوچرخه سواري در سطح مناطق يازدهگانه شيراز احداث شده كه ١١٠ كيلومتر آن كاملا تخصصي است و ١٩٠ كيلومتر آن به صورت مشترك است و حركت شهرداري شيراز در اين زمينه قابل تقدير است.
او عنوان كرد: دوچرخههاي اشتراكي در بعضي از شهرها هم وجود دارد و شايد تعداد آن هم بيشتر از شيراز باشد اما رعايت پروتكلها در آيين نامه توسط بسيار مهم بوده و این کار بايد در سطح كشور هم مطرح شود.
سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري با تصريح بر اينكه صرف هزینه در این زمینه سرمايه گذاري است، به چرایی این گفته اشاره و خاطرنشان کرد: دوچرخه سواری علاوه بر ایجاد هواي پاك، چند موضوع مهم دیگری از جمله سلامتي، افزايش آمادگي جسماني، ارتقاي آسايش روحي و رواني شهروندان، نشاط اجتماعي و بالا بردن انگيزش مردم براي زندگي بهتر را رقم میزند.
داوري تاكيد كرد كه دوچرخه سواري به بحث درمان كمك هم كمك جدي ميكند و كاهش هزينههاي درماني را به دنبال دارد و علم ورزشي اين مهم را ثابت كرده است.
او همچنين با تاكيد بر اين نكته كه نشان ملي شهر دوچرخه به شيراز در حد يك حرف باقي نماند و در عمل هم ملي باشد و پيشنهاد كرد كه باشگاه شهر ملي دوچرخه سواري در شيراز راهاندازي شود.
سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري خواستار انجام بخشي از اردوهاي تداركاتي دوچرخه سواري در شيراز و ساخت پيستهاي بي ام ايکس شد و گفت: اين پيستها چند بعد دارند و با هزينه اندك محيط بسيار مفرحي ايجاد ميکنند.
برچسب ها :