تخصیص ۶۰ میلیارد تومان به بازسازی ناوگان اتوبوسرانی فارس

مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری فارس از بازسازی ناوگان اتوبوس شهری شهرداری‌های استان و تخصیص تسهیلاتی در قالب مصوبه دولت برای بازسازی اتوبوس‌های درون شهری خبر داد. 

مطبوعات فارس/ امیرحسین جمشیدی، گفت: با پیگیری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور موضوع بازسازی ناوگان اتوبوسرانی فارس در دستور کار قرار گرفته است.

او با بیان اینکه تفاهم‌نامه بازسازی ناوگان حمل ونقل عمومی شهرداری شیراز و مرودشت با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و صندوق کارآفرینی امید به امضا خواهد رسید، افزود: به دنبال اجرایی شدن این تفاهم نامه بخشی از اتوبوس‌های شهری فعال در شیراز و ۴ شهرستان استان بازسازی شده و وارد چرخه حمل و نقل عمومی می‌شوند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس تسهیلات در نظر گرفته شده برای بازسازی هر دستگاه اتوبوس شهری را معادل ۲۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله در نظر گرفته شده است.

جمشیدی سهم فارس از اجرای طرح بازسازی ناوگان اتوبوسرانی کشور را ۲۵۰ دستگاه اتوبوس اعلام کرد و گفت: تسهیلات در نظر گرفته شده برای بازسازی اساسی این تعداد اتوبوس شهری رقمی معادل ۶۰ میلیارد تومان است.

وجود ۹۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در فارس

او تعداد اتوبوس‌های شهری فعال در چرخه حمل و نقل عمومی فارس را ۹۰۰ دستگاه اعلام و اضافه کرد: با بودجه در نظر گرفته شده برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی استان حدود یک چهارم از اتوبوس‌های ناوگان بازسازی و تجهیز می‌شوند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس مدل تامین مالی بازسازی ناوگان اتوبوسرانی را از طریق تسهیلات از منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه اعلام و اضافه کرد: بر اساس طرح مشترک سازمان برنامه و بودجه، صندوق کارآفرینی امید و سازمان شهرداری‌ها مقرر شده وجوه این اقدام در قالب وام کم بهره در اختیار شهرداری‌ها و بخش خصوصی اتوبوسرانی‌ها قرار گیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تسهیلات مذکور تا پایان سال مالی جاری در اختیار شهرداری شیراز و سایر شهرهای استان قرار خواهد گرفت.

جمشیدی گفت: با این اقدام ناوگان فعال اتوبوسرانی استان فارس شرایط بسیار بهتری از شرایط موجود را تجربه خواهد کرد؛ ضمن اینکه با توجه به شرایط تحریمی موجود و فرسوده بودن ناوگان اتوبوسرانی در همه کلانشهرها اقدام مذکور اقدامی اثربخش و بسیار مهم در راستای تقویت چرخه حمل و نقل عمومی خواهد بود.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات