متخلفان صنفی در فارس ۳۵۵ میلیارد جریمه شدند

حمیدرضا ایزدی با اشاره به اجرای طرح "همیاران بازرسی" در استان فارس، گفت: از اواخر مهر تا ۲۷ دی‌ماه امسال، ۲۵۱۸ مورد بازرسی در قالب این طرح انجام، ۵۸۲ پرونده تخلف ثبت و در مجموع برای متخلفان ۳۵۴ میلیارد و ۸۳۵ میلیون و ۶۸۸ هزار ریال جریمه لحاظ شده است.

مطبوعات فارس/  به نقل از سازمان صمت فارس، ایزدی افزود: اجرای این طرح براساس فرمایشات مقام معظم رهبری و پیرو ابلاغیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وزارت صمت عملیاتی شده و برای ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه و جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت کالا (به ویژه اقلام پر مصرف و اولویت دار) انجام شده است.

او به دیگر اقدامات انجام شده در اجرای هر چه بهتر این طرح اشاره و اضافه کرد: در این مدت جلسات متعددی با حضور مدیرکل تعزیرات حکومتی استان، رییس اتاق اصناف مرکز استان و فرمانده سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر استان فارس برگزار شده و برای برنامه‌ریزی و اعلام فراخوان برای جذب نیروهای ناظر از بسیج اصناف در قالب ناظرین افتخاری (همیار بازرسی) نیز اقدامات موثری انجام شده است.

ایزدی خاطرنشان کرد: پس از معرفی متقاضیان، مراحل تشکیل پرونده، جذب و برگزاری دوره‌های آموزش ناظرین و همچنین ثبت اطلاعات بصورت کامل در پورتال سازمان حمایت انجام می‌شود. لازم به ذکر است در این راستا تاکنون ۱۰ جلسه آموزشی مربوط به تخلفات مندرج قانون نظام صنفی نیز برگزار شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به افزایش تعداد ناظرین در شهرستان‌های این استان بیان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تا پایان آذر ماه امسال تعداد ۱۴۵ ناظر در شهرستان شیراز جذب شده، که تا پایان امسال نیز این تعداد افزایش خواهد یافت.

ایزدی گفت: فعال سازی و صدور حکم ماموریت ناظران، در قالب ۴ ناحیه بسیج، گروه ویژه و بسیج اصناف می باشد و به دلیل گستردگی‌ها، شهرستان شیراز به ۱۰ منطقه تقسیم بندی شده است.

رئیس سازمان صمت فارس همچنین با اشاره به همکاری ناظران افتخاری در طرح‌های نظارتی اقلام تنظیم بازار و تیم‌های ۲ نفره بازرسی تاکید کرد: ناظران افتخاری فعال (همیاران بازرسی) در گشت‌های بازرسی نوبه‌ای و ستادخبری نسبت به رصد و گزارش تخلفات صنفی، بازرسان سازمان صمت را یاری می‌کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات