فارس در صادرات شمش فولاد اول است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس مدعی شد که با فعال شدن کارخانه ذوب آهن پاسارگاد، فارس جایگاه اول ارزآوری حاصل از صادرات شمش فولاد کشور را دارد. 

مطبوعات فارس/ حمیدرضا ایزدی سه‌شنبه ۱۶ دی در حاشیه بازدید از شرکت ذوب آهن پاسارگاد که با حضور سید امیرحسین قاضی‌زاده، نائب رئیس اول مجلس و عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار انجام شد، گفت: این مجتمع، بزرگترین واحد فولاد بخش خصوصی در کشور محسوب می‌شود و با صادرات ۲۶۰ میلیون دلار شمش فولاد، جایگاه اول ارزآوری این محصول را برای فارس محقق کرده است.

ایزدی با اشاره به اینکه شاهد افزایش تولید و احداث فازهای توسعه ای آهن اسفنجی و گندله آهن در این مجتمع صنعتی هستیم، افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید شمش فولادهای آلیاژی با ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن، آهن اسفنجی با ظرفیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن و گندله آهن سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن است که درصورت تامین سنگ آهن، قابلیت افزایش ۲ برابری را دارد.

رئیس سازمان صمت فارس گفت: از آنجایی که سیاست کلان اقتصادی در سال جهش تولید اشتغالزایی‌ست، تولید محصولات کلاف آلیاژی با ایجاد ارزش افزوده بیشتر، تقویت صنایع پایین دستی، اشتغالزایی و درآمدزایی از اهداف اصلی توسعه در این شرکت است.

ایزدی با اشاره به اشتغالزایی مستقیم ۱۲۰۰ نفر توسط این بخش صنعتی، گفت: در راستای تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده بیشتر، ۲ طرح شامل آهن اسفنجی و گندله آهن با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۱ هزار میلیارد ریالی در تیرماه امسال افتتاح شد و اکنون طرح توسعه تولیدات نورد و کلاف فولادهای آلیاژی نیز در دست احداث است.

فرصت اشتغال مستقیم ۳۰۰۰ نفر

رئیس سازمان صمت فارس به اشتغالزایی چشمگیر در شرکت ذوب آهن پاسارگاد اشاره و بیان کرد: هم اکنون حدود ۳۰۰۰ نفر به طور مستقیم و بالای ۱۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این شرکت فعالیت دارند.

ایزدی با بیان اینکه کاربرد محصولات تولیدی در تکمیل صنایع پایین دستی مثل فولادسازی، صنایع ساختمانی، الکترود، فنرسازی و دیگر محصولات است، گفت: به طور کلی برای ایجاد و توسعه فعالیت‌های این شرکت از سال ۹۲ تاکنون ۸۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی فاز چهارم طرح توسعه این صنعت، با هدف تولید انواع نورد و کلاف فولادهای آلیاژی با ظرفیت سالیانه یک میلیون تن، با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۸۷۰ نفر در حال انجام است.

نایب رئیس اول مجلس نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در ایجاد و توسعه صنعت فولاد در فارس، گفت: مجتمع فولاد کوار بزرگترین مجتمع فولادی بخش خصوصی کشور محسوب می‌شود و سرعت توسعه آن نیز مطلوب بوده است.

سید امیرحسین قاضی‌زاده با بیان اینکه کاش در دیگر بخش‌های صنعتی نیز شاهد روندی مشابه به لحاظ مدیریتی بودیم، گفت: تامین خوراک و مواد اولیه بر عهده دولت است و متاسفانه به دلیل بروکراسی طولانی که در آن وجود دارد، چه بسا اگر این هم در اختیار بخش خصوصی بود، مشکلی وجود نداشت.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات