سه هزار پرستار استان فارس در کارزار با کرونا به بیماری دچار شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، حدود سه هزار پرستار دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راه خدمت به بیماران در جبهه سلامت به این ویروس منحوس مبتلا شدند، همچنین ۶ شهید مدافع سلامت در بحران کرونا، در این مسیر تا پای جان ایستاده و به شهادت رسیدند. 

مطبوعات فارس/ مهرزاد لطفی روز یکشنبه در آیین تقدیر از پرستاران در بیمارستان نمازی شیراز با بیان اینکه خدمات پرستاران فارس در کاهش آلام بیماران کووید۱۹، بی نظیر و چشمگیر بود ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، پرستاران را سربازان جبهه سلامت خواند و از تلاش جهادی آنان در پاندمی کرونا تقدیر کرد.

دکتر لطفی افزود: ایثار پرستاران در هشت سال دفاع مقدس بر هیچ فردی پوشیده نیست و اینک در جبهه سلامت علیه کروناویروس نیز با رشادت و از خودگذشتگی برگ زرینی دیگر در تاریخ ایران اسلامی به جای گذاشتند.

وی با بیان اینکه روز پرستار امسال، به یادماندنی ترین روز تاریخ پرستاری به شمار می رود، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس در کشور و استان، خدمات حوزه پرستاری در کاهش آلام بیماران بی نظیر و چشمگیر بوده که جای تقدیر و ستایش دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بیماری کووید۱۹ از بین نرفته و به صورت خاموش است، توصیه کرد: کارکنان بهداشت و درمان خستگی ناپذیر هستند، اما مردم می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و مشارکت با مجموعه سلامت در مقابله با کروناویروس، باعث تجدید قوا و افزایش توان مدافعان سلامت شوند.

مشارکت ۲۰۰ تیم تخصصی در طرح شهید سلیمانی در استان فارس

فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در این آیین با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت را گرامی داشت.

سردار یدالله بوعلی پرستاران را سربازان خط اول خدمت در نظام سلامت عنوان کرد و افزود: پرستاران مخلصانه و مظلومانه در حال ارایه خدمت شبانه روزی به بیماران و همنوعان هستند که وظیفه همه ما قدردانی از این قشر جهادی و ایثارگر است.

وی با اشاره به طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» اظهار کرد: اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» در استان فارس، زودتر از سطح کشور با حضور بیش از ۲۰۰ تیم تخصصی شامل پزشک و پرستار، آغاز شد، همچنین در این طرح ۹۸۶ تیم مراقبتی، ۷۹۵ تیم حمایتی و ۵۳۴ تیم نظارتی نیز در کنار کارکنان بهداشت و درمان استان مشغول به فعالیت هستند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با تاکید بر نقش همیار بیمار در ارایه خدمات به بیماران گفت: ۸۹۰ داوطلب در ۵۴ گروه در ۱۲ مرکز درمانی استان به صورت جهادی در ارایه خدمت به بیماران مشارکت دارند، همچنین ۲۵۰ نفر در قالب ۱۵ گروه جهادی در استان نیز در تغسیل و تدفین متوفیان فعال هستند.

سردار بوعلی نتیجه اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» در استان را در کاهش موارد ابتلا به کروناویروس و فوت ناشی از آن و کاهش موارد بستری در بیمارستان ها موثر دانست و از دکتر مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشک شیراز به پاس هدایت تخصصی در مدیریت بیماری کووید۱۹ و همکاران مجموعه سلامت استان تقدیر کرد.

پرستاران فارس حماسه آفریدند

مدیر پرستاری دانشگاه نیز در این آئین با بیان آخرین دستاوردهای این مدیریت را از ابتدای امسال و در روزهای بحرانی کرونا، گفت: پرستاران استان فارس در این بحران، حماسه آفریدند.

لیلا هاشمی زاده افزود: امسال در حالی این روز را جشن می گیریم که پرستاران ما در خط مقدم مبارزه با کرونا، درگیر شکست این بیماری هستند و قدردان زحمات یکایک آنان هستیم.

او با تقدیر از حمایت و همدلی های مسوولان ارشد استان، مجموعه مدیریتی دانشگاه و تیم های جهادی از کادر پرستاری استان، این همراهی ها را موجب دلگرمی پرستاران و افزایش رضایتمندی بیماران برشمرد.

مدیر پرستاری دانشگاه با اشاره به برخی اقدامات این مدیریت در طی سال جاری، از حضور مستمر در نشست های روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس، تلاش برای تامین نیروی انسانی بیمارستان ها، بازدیدهای دوره ای از بیمارستان های استان برای تقدیر از خدمات پرستاران و نظارت بر خدمات، برگزاری دوره های آموزشی، شرکت در نشست های مربوط به کلان منطقه پنج کشور در حوزه پرستاری و پیگیری مطالبات پرستاران خبر داد.

توسعه پرستاری جامعه نگر، خدمات پرستاری در منزل، مدیریت برنامه های کنترل عفونت در مراکز درمانی، اجرای قریب به ۱۶۰هزار نفر ساعت آموزش به پرستاران استان و کلان منطقه، راه اندازی کارتابل مدیریت پرستاری در سامانه رشد به عنوان نخستین دانشگاه کشور، دریافت، ثبت و تجزیه و تحلیل بیش از ۲۰ شاخص کیفی مراقبت پرستاری، انجام مصاحبه های شغلی و جذب نیرو، تهیه و حمایت از طرح های پژوهشی و ایده های نوین در حوزه پرستاری، ارسال مقالات علمی به کنگره های بین المللی و همکاری در راه اندازی و تامین نیروی بیمارستان پشتیبان، از جمله دیگر مواردی بود که مدیر پرستاری دانشگاه به عنوان دیگر اقدامات این مدیریت، در طی سال جاری به آن ها اشاره کرد.

۱۳ هزار و ۵۰۰ پرستار فارس در کارزار با کرونا

بهبود ترابی رئیس نظام پرستاری شیراز و شهرستان های تابعه نیز به بیان عملکرد هیات مدیره نظام پرستاری در حمایت از پرستاران پرداخت.

وی در این گزارش به پیگیری برای تبدیل وضعیت پرستاران، افزایش نمایندگان حقوقی جامعه پرستاری در نشست های پزشکی قانونی، برگزاری دوره های آموزشی، دیدار با استاندار فارس و مسوولان ارشد استان برای پیگیری مطالبات پرستاران و تلاش برای توسعه خدمات رفاهی در جامعه پرستاری استان اشاره کرد.

ترابی از عضویت قریب به ۱۳هزار و پانصد پرستار، بهیار، نیروهای بیهوشی و اتاق عمل استان در مجموعه نظام پرستاری استان خبر داد و گفت: با حمایت اعضای مجمع نمایندگان استان، موضوع تبدیل وضعیت پرستاران به صورت طرح در مجلس شورای اسلامی مطرح می شود.

در این آیین که با حضور جمعی از مسوولان و مدیران ارشد سازمان ها، ارگان ها، ادارات و نهادهای استان برگزار شد، از جمعی از پرستاران بیمارستان نمازی شیراز تقدیر و از تمبر اختصاصی مدافعان و شهدای سلامت استان رونمایی شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات