شیراز میزبان سومین کنگره مطالعات اجتماعی سلامت

سومین کنگره مطالعات اجتماعی سلامت ۲۶ و ۲۷ آذرماه ۹۹ با محوریت کرونا به میزبانی شیراز و با حضور متخصصان و استادان دانشگاه از سراسر کشور و همچنین با مشارکت و همراهی استادانی از سایر کشورها به صورت مجازی برگزار می شود. 

مطبوعات فارس/ سیاست های مبتنی بر بهداشت عمومی جهت کنترل همه گیری در مقابل سیاست های مبتنی بر بیمارستان ، نقش سیستم بهداشت و درمان در همکاری های بین بخشی در کنترل کرونا، سلامت روان بعد از کرونا و نقش سواد سلامت در کنترل همه گیری از جمله محورهای این همایش است.

همکاری بین المللی در کنترل کرونا، حقایق و نیازها ، سلامتی و اقتصاد، تاثیرات تعطیلی و بازگشایی مجدد، اثرات کرونا بر انسجام یا انزوای اجتماعی در جوامع مختلف ، مسایل اخلاقی در همه گیری کرونا و روش های جدید آموزش و کنترل کرونا از دیگر محورهای این همایش ۲ روزه است.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز شنبه در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، از برگزاری سومین همایش مطالعات اجتماعی سلامت به میزبانی این دانشگاه در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۲۶ و ۲۷ آذرماه ۹۹ خبر داد.

کامران باقری لنکرانی در این نشست بر لزوم توسعه مطالعات اجتماعی در موضوع کرونا تاکید کرد و گفت: آثار اجتماعی و اقتصادی کرونا اگر بیشتر از آثار سلامتش نباشد کمتر از آن هم نیست.

وی افزود: از طرفی دیگر موضوع سلامت و کرونا و ضرورت همراهی مردم با مداخلاتی که جلوی گسترش این ویروس را می‌گیرد و بدون همراهی آنها این مداخلات امکان پذیر نیست، جنبه‌های اجتماعی ویروس کرونا را بسیار برجسته می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: در یکسال گذشته و از زمان اعلام رسمی شیوع کرونا در جهان، تحقیقات مختلفی انجام شده که به ابعاد مختلف این ویروس به ویژه سلامت مردم پرداخته است که از جمله آن می توان به پرسش های چرا عده‌ای در رعایت توصیه و دستورالعمل‌هایی بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک همراهی می‌کنند و برخی نه؟ و اینکه چگونه می‌شود مشارکت عامه فراهم کرد و بیماران را به خوبی درمان کرد و پس از دوران نقاهت و بهبود علائم جسمی به مشکلات اجتماعی و روانی هم پرداخت؟ اشاره کرد.

لنکرانی با اشاره به برگزاری ۲ دوره سمینار مطالعات اجتماعی سلامت به همت مرکز تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به میزبانی شیراز و تهران در سال‌های ٩٥ و ٩٧، گفت: در این ۲ همایش به مطالعات اجتماعی سلامت و جنبه‌های اجتماعی برای حفظ و ارتقای سلامت پرداخته شد.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: امسال سومین دوره این سمینار با محوریت کرونا به میزبانی شیراز با موضوعاتی چون سلامت روان، سلامت اجتماعی، موضوعات اقتصادی، اثر کرونا بر پایداری خانواده‌ها، سلامت معنوی، نگاه اجتماعی به مطالعات دارویی و خواهندگی برای درمان و رفتار مردم در برابر این ویروس برگزار خواهد شد.

لنکرانی ابراز امیدواری کرد که مباحثی که در این سیمنار ارایه می‌شود به سیاستگداران کمک کند تا سیاست‌های بهتری در درمان این ویروس بکار بگیرند.

وی ادامه داد: به جز موضوع سخرانی، بیش از ١٢٠ مقاله پژوهشی از سراسر کشور و برخی کشورهای خارجی دریافت شده که به صورت پوستر آنلاین ارایه می‌شود و با ارایه آن ها گنجینه‌ای از تحقیقات در خصوص آثار کرونا در اختیار تصمیم گیران قرار داده خواهد شد تا بتوانند تصمیمات مستندتر و عالمانه تری بگیرند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات