رئیس دانشگاه شهید رستمی شیراز:

مسیر توسعه پایدار از دانشگاه می‌گذرد

رئیس دانشگاه شهید رستمی شیراز با بیان اینکه مسیر توسعه پایدار در هر جامعه‌ای از دانشگاه می‌گذرد، دانشجویان را موتور محرکه برای دستیابی به تغییرات توسعه‌ای دانست. 

مطبوعات فارس/ حسین محمدی شنبه ۱۵ آذر در جلسه مجازی با خبرنگاران، ضمن تبریک فرارسیدن ۱۶ آذر، روز دانشجو، گفت: دانشجو یکی از عناصر کلیدی و پیشران جامعه برای دستیابی به توسعه‌ای متوازن و همه جانبه در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

محمدی با بیان اینکه دانشجو می تواند نقش بسزایی در رصد جامعه و رفع نیازهای آن در ابعاد مختلف و ارتقاء جایگاه ملی و بین‌المللی کشور داشته باشد، گفت: در این زمینه اساتید با برقراری روابط ساختارمند و سازمان یافته با دانشجویان می‌توانند موجب ساماندهی دانشگاه‌ها براساس ساختار اجتماعی و فرهنگی جامعه شوند تا دانشجویان با برنامه ریزی هدفمند و متناسب پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.

او خاطرنشان کرد: اگر دانشجو به ضرورت ها و اقتضائات بر آمده از جامعه ملی و اسلامی و جامعه جهانی آگاه شود، با ورود به دانشگاه و مواجهه با فرایند اجتماعی شدن ثانویه، دچار تضاد فرهنگی نخواهد شد و چون خود و عناصر فرهنگی خود را می شناسد و متناسب با خرده فرهنگ های قومی، بومی، دینی و فرهنگی خود، به خود هویت می بخشد.

محمدی ادامه داد: در این صورت به یقین می توان گفت دانشجویان و اساتید در مراکز آموزش عالی مجهز به فهم عصری هستند به این معنا که از یک سو اطلاعات و محفوظات ذهنی بالایی داشته و از دیگر سو، قدرت تشخیص و توان تحلیل درست مسائل گوناگون عصر خود را دارند، از حساسیت اجتماعی برخوردار هستند و دانشجویان توانسته اند اصالت دانشجویی خود را معاصرت ببخشند.

رئیس دانشگاه شهید رستمی شیراز خاطرنشان کرد: چنین عوامل انسانی پرورش و آموزش دیده می توانند تمدن ساز و توسعه دهنده فرهنگ خودی باشند.

محمدی اضافه کرد: آموزش عالی به دلیل ضریب تاثیر بسیار بالا در آگاهی بخشی و ارتقاء قابلیت‌های مورد نیاز افراد جامعه، ظرفیت لازم برای آغاز توسعه پایدار را دارد و هر کشوری که بخواهد در مدار توسعه پای بگذارد بدون شک باید این کار را از دانشگاه‌ها آغاز کند و دانشجویان به عنوان موتور توسعه در نوک پیکان این حرکت عظیم قرار دارند.

رئیس دانشگاه شهید رستمی شیراز گفت: اساس و بنیاد توسعه یافتگی بر تولید دانش و پژوهش استوار بوده و لازم است پژوهش و فناوری با هدف رسیدن به رفاه و استقلال واقعی جامعه در اولویت قرار گیرد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات