یک هزار و ۷۰۲ واحد صنفی بدون پروانه کسب در فارس تعطیل شدند

معاون امور بازرگانی و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲ هزار واحد صنفی بدون پروانه کسب در این استان شناسایی شدند که برای ۲۹۸ واحد پروانه کسب صادر شد و یک هزار و ۷۰۲ واحد نیز تعطیل شدند. 

مطبوعات فارس/ به نقل  از روابط عمومی این سازمان، وحیدرضا محمودزاده افزود: همچنین طی مدت مذکور برای ۱۴ هزار و ۹۰۵ واحد صنفی جدید در این استان پروانه کسب و کار جدید صادر شد.


وی ادامه داد: این تعداد صدور پروانه کسب و کار جدید در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲ و هشت دهم درصد رشد داشت و با فعال شدن واحدهای صنفی جدید زمینه اشتغال مستقیم ۳۷ هزار و ۲۶۲ نفر فراهم شد.


محمودزاده گفت: از مجموع پروانه‌های کسب صادر شده، ۲ هزار و ۲۹۲ فقره تولیدی، ۲ هزار و ۶۰۵ فقره خدمات فنی، ۲ هزار و ۴۸۴ فقره خدماتی و هفت هزار و ۵۲۴ فقره نیز توزیعی است.
او اظهار داشت: طی مدت مذکور مجوز فعالیت یک هزار و ۷۳۰ واحد صنفی استان نیز تمدید شد.


معاون امور بازرگانی و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس بیان کرد: متقاضیان دریافت پروانه کسب از هر یک از اتحادیه های صنفی می‌توانند با مراجعه به سامانه ایرانیان اصناف به آدرس www.iranianasnaf.ir، رسته دلخواه خود را انتخاب کرده و پس از مطالعه آیین‌نامه صدور پروانه کسب، با تکمیل فرم اطلاعات درج شده در سامانه، تقاضای خود را به اتحادیه مربوطه ارائه داده و کد رهگیری دریافت کنند.


محمود زاده افزود: اتحادیه‌های صنفی پس از دریافت اطلاعات مربوط به متقاضی دریافت پروانه کسب، اقدامات بعدی از قبیل بررسی تقاضا، بازدید مکان، صدور استعلام و در نهایت صدور پروانه کسب را مطابق با قانون نظام صنفی انجام خواهند داد.

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات