رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز:

شهروندان شیرازی نگران تدفین اموات کرونایی نباشند

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های مناسب و تجهیزات لازم در آرامستان بهشت احمدی، به شهروندان اطمینان داد که هیچگونه تردید و نگرانی در خصوص تدفین اموات خود نداشته باشند. 

مطبوعات فارس/ علی پارسازاد سه‌شنبه ۲۷ آبان در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی مشکلات و دشواری‌های موجود در فرآیند دفن فوت شدگان بیماری کرونا، گفت: محل دفن اموات مبتلا به کرونا طبق دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی، آرامستان بهشت احمدی و مرجع ذیصلاح صدور مجوز برای دفن در سایر آرامستان‌ها دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز است.

او با بیان اینکه آرامستان بهشت احمدی شیراز دارای زیرساخت‌های لازم به لحاظ فنی و بهداشتی است، گفت: امکانات مورد نیاز و مناسب در این آرامستان فراهم شده و به شکل رایگان در اختیار عموم مردم است.

پارسازاد خاطرنشان کرد:‌ سازمان مدیریت آرامستان‌ها حداکثر تلاش خود را برای کاهش آلام و کسب رضایت شهروندان به کار گرفته و با تمام قوا به دنبال تسریع امور و رفع مشکلات است.

او گفت: با توجه به لزوم جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا، مراحل تغسیل، تکفین و تدفین اموات مبتلا به کرونا با حداکثر ملاحظات و رعایت پروتکل های بهداشتی، تحت نظارت مراجع ذیصلاح، در چند مرحله انجام می‌شود و در مجموع رعایت این موضوعات، فرایند را زمان بر کرده و سازمان را با محدودیت زمانی مواجه ساخته است.

وی ادامه داد: افزایش ناگهانی و قابل توجه تعداد متوفیان مبتلا به کرونا، پافشاری و اصرار تعدادی از خانواده‌ها برای دفن اموات در آرامستان‌های محله‌ای و دارالرحمه، مراجعه نکردن بستگان برخی از متوفیان به علت درگیر بودن با بیماری، صرف زمان طولانی هنگام انتقال متوفی از بیمارستان به غسالخانه و از غسالخانه به آرامستان به دلیل لزوم رعایت پروتکل‌ها و برقراری شرایط امن در تردد و اطمینان از منتشر نشدن ویروس در طول مسیر انجام امور مربوط به تدفین، ممانعت از ابتلای سایر بستگان متوفی، افراد خدمات رسان و رانندگان حمل متوفی، اجتناب از غسل یا دفن همزمان دو یا چند میت به لحاظ جلوگیری از تجمع، ارائه خدمات و اعزام بسیاری از اموات سایر شهرستان‌های استان و خارج از استان را می‌توان به عنوان مهمترین مشکلات موجود عنوان کرد.

پارسازاد به تصمیمات و اقداماتی که سازمان مدیریت آرامستان‌ها و شهرداری شیراز برای حل معضلات موجود و تسریع در این روند اتخاذ و اجرایی کرده اشاره و عنوان کرد: طبق دستور شهردار شیراز به منظور تسریع وتسهیل ارائه خدمات به شهروندان، امکانات و نیروی انسانی مرتبط را تا حد مناسب افزایش دادیم و طی یک ضرب الاجل نسبت به ساخت و تجهیز غسالخانههای ویژه برای اموات مبتلا به کرونا اقدام کردیم که به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات