مشکلات کمربندی شیراز ناشی از توسعه شهرک‌ها است

جعفر زاهدی شنبه ۱۷ آبان در خبری اعلام کرد که راه و شهرسازی در محدوده کمربندی‌های شیراز ۶ تقاطع غیرهمسطح احداث کرده یا در حال اجرا دارد و یادآور شد: تقاطع‌های غیرهمسطح خلیج فارس، وحدت، عدالت، اکبرآباد، زیباشهر و سلطان‌آباد توسط راه و شهرسازی اجرایی شده است. 

مطبوعات فارس/  به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی فارس، زاهدی با بیان اینکه این اداره طی سال‌های گذشته نسبت به احداث قسمت‌های عمده‌ای از رینگ اول کمربندی‌های شیراز، اقدام کرده است، گفت: کمربندی جنوب غرب و جنوب شیراز با ۶ باند عبور به طول ۲۵ کیلومتر، کمربندی شمال و شمال غرب با ۶ باند عبور به طول ۹ کیلومتر و کمربندی شرقی شیراز با ۴ باند عبور و طول ۹ کیلومتر و حدود ۱۳ کیلومتر از کمربند شمال شرقی شیراز، اقدامات اجرا شده توسط راه و شهرسازی است.

زاهدی با اشاره به اینکه راه و شهرسازی فارس در حال تکمیل کمربندی شمال شرقی شیراز به طول ۱۹ کیلومتر است، گفت: این کمربندی‌ها استانداردهای لازم برای عبور ترافیک برون شهری را دارد و در محل‌هایی ترافیک شهری و غیرشهری با هم تداخل دارد که برای ایمن‌سازی تردد ۶ تقاطع غیرهمسطح در این نقاط، ساخته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس خاطرنشان کرد که هم اینک احداث یک تقاطع غیر همسطح در ورودی شهرک مهدی‌آباد شیراز به عنوان پرحادثه‌ترین نقطه کمربندی در دست احداث است.

زاهدی گفت: مشکلات کمربندی‌های شیراز به خصوص کمربندی جنوب و جنوب غرب از وقتی شروع شد که شاهد توسعه شهرک‌های مسکونی و کاربری‌های مسکونی و غیرمسکونی در ضلع بیرونی این محدوده‌ها بودیم؛ توسعه روز افزونی که بدون توجه به تداخل شدید ترافیک برون شهری با ترافیک محلی انجام و منجر به افزایش حوادث رانندگی در این محدوده‌ها شده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه شهرداری شیراز که ذینفع اصلی این توسعه محسوب شده و سالیانه میلیاردها ریال بابت عوارض و دیگر عناوین قانونی از ساکنان شهرک‌ها درآمد داشته یا دارد، هنوز موفق به اجرای کامل الزامات استفاده از کمربندی برون شهری به عنوان راه دسترسی شهرک‌های مسکونی، نظیر تقاطع های غیر همسطح و کندروها، نشده است.

زاهدی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی برای توسعه کمربندی شیراز و دور کردن ترافیک ترانزیت از این کلانشهر، از سال‌ها قبل نسبت به انجام مطالعات احداث رینگ دوم کمربندی اقدام کرده که بخشهایی از آن نیز در حال ساخت است و احداث آن پس از تکمیل رینگ اول در قسمت شمال شرق تسریع خواهد شد.

طی سال‌های اخیر موضوع کمربندی‌ها در شیراز به عنوان نقاط پرحادثه مطرح بوده و اخیرا نیز در مباحث مطرح از سوی اعضای شورای شهر شیراز، در خصوص الزامات رفع مشکلات این محدوده اظهارنظرهایی در رسانه‌ها منتشر و اعلام شده است که واگذاری مدیریت کمربندی به شهرداری، یکی از راهکارهای موثر در رفع مسائل ترافیکی در این محدوده، می‌تواند باشد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات