مطبوعات فارس/ کارگردان کانگورو، سهشنبه ۶ آبان در جمع خبرنگاران، با یادآوری اینکه کانگورو، نخستین تجربه فیلم کوتاه او به عنوان کارگردان است، گفت: با وجود پیوستگی هنرهای نمایشی در بخشهای تئاتر و سینما، تجربه تولید یک فیلم سینمایی، با دنیای تئاتر تفاوتهای زیادی دارد.
ابوالفضل فرهادی که بیشتر در عرصه تئاتر فعالیت داشته است، اعتقاد دارد روی آوردن بسیاری از هنرمندان تئاتر به سینما، از تاثیرات شیوع کروناویروس و تغییر سبک زندگیست.
فرهادی ادامه داد: کرونا تمام محاسبات و برنامههای جهان را مختل و بیشترین گزند را به حوزهی آسیبپذیر فرهنگ و هنر وارد کرد؛ با این حال، در زمان تعطیلی تئاتر فرصتی برای نگارش چند فیلمنامه و کارگردانی پشت دوربین دست داد.
این کارگردان، فیلم کوتاه کانگورو را حاصل تجربههای روانی ناشی از شیوع کرونا دانست و افزود: این بیماری، علاوه بر آسیبهای جسمی و مشکلات ناشی از آن، به دلیل انتشار اخبار ضد و نقیض و شایعات، آسیب فراوانی به روان انسان وارد کرده است.
فرهادی اضافه کرد: همین آسیبهای روانی حاصل از شیوع کروناویروس که شاید موجب فراگیری و عمیق شدن ترس از این بیماری شده است، دستمایهی تهیه و ساخت فیلم کانگورو شد.
این هنرمند شیرازی افزود: پیگیری اخبار به ویژه از رسانههایی که القای ترس و ناامیدی را بیش از اخبار امیدبخش دنبال و منتشر کردهاند، باعث گسترش افسردگی در جامعه شده و هدف ما از ساخت این فیلم به نوعی مقابله با هجوم اخبار ناامیدکننده و تاثیر این اخبار بر زندگی انسانها است.
فرهادی با اشاره به اینکه کانگورو یک فیلم کوتاه ۱۵ دقیقهای است و اهمیت سواد رسانهای را نشانه گرفته، گفت: میتوان با افزایش سطح سواد رسانهای از اخبار دروغ دور ماند و شایعات را پس زد و در شرایط دشوار کنونی، مهار زندگی را در دست گرفت و از خود محافظت کرد.
سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی از ۷ آبان و با برگزاری نشستهای تخصصی در تهران آغاز به کار خواهد کرد.
برچسب ها :