چرخ تولید فیلم کوتاه در فارس از نو می‌چرخد

شیوع کرونا بر فعالیت‌های فیلمسازی در استان فارس تاثیر گذاشته است اما با تکیه بر تفاهم‌نامه‌ای که سال ۹۸ بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری فارس منعقد شد، دریچه‌ امیدی برای از سرگیری فعالیت ساخت ۷۰ فیلم کوتاه در این استان برای سینماگران گشوده شده است. 

مطبوعات فارس/ مهرماه سال ۹۸ در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان فارس که به مناسبت بیستم مهرماه گرامیداشت یادروز حافظ انجام شد، تفاهم‌نامه‌ای در حوزه فرهنگی با استانداری فارس به امضا رسید که به گفته سید عباس صالحی مهم‌ترین دستاورد این سفر ارزیابی شد.

براساس این تفاهم‌نامه‌ برای استان فارس در حوزه فرهنگی ۹۳۷ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ سال، یعنی تا سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شد.

بخش اول این تفاهم‌نامه مربوط به حوزه‌ زیرساختی با ۶۹۱ میلیارد ریال اعتبار و بخش دوم به حوزه‌های فعالیتی و رویدادی مربوط است، در این میانه برای حوزه سینمایی ۲۲ میلیارد ریال اعتبار منظور و مقرر شد که تفاهم‌نامه با توجه به امکانات و منابع موجود ظرف دو سال عملیاتی شود.

امروز (بیست و سوم مهرماه ۹۹) مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با استناد به همین تفاهم‌نامه، برای حمایت از ساخت ۷۰ عنوان فیلم کوتاه داستانی و مستند اعلام آمادگی کرد.

در خبری که از سوی پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس منتشر شد، صابر سهرابی عنوان کرده است که با توجه به شرایط سخت اقتصادی که مانع بزرگی بر سرراه فیلمسازان به‌شمار می‌رود، باید از ظرفیت تفاهم‌نامه‌ با وزارت ارشاد بهره گرفت.

وی بیان داشت: کمک بسیار خوبی برای حمایت از فیلم‌سازان در نظر گرفته شده است که باعث پیشگیری از توقف فیلمسازی در استان فارس می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس شرایط دریافت تسهیلات برای ساخت فیلم را ارسال فیلمنامه تا پانزدهم آذرماه ۹۹ از طریق نشانی: Cinemaei.fars@farhangmail.ir عنوان کرد؛ همچنین بیان داشت که برای کسب اطلاعات بیشتر شماره‌های ۳۲۲۸۰۷۹۱ – ۳۲۲۸۰۷۹۳- ۳۲۲۸۰۷۹۵ در اختیار سینماگران این استان قرار دارد.

براساس این فراخوان، تسهیلات ساخت فیلم کوتاه به آثاری تعلق می‌گیرد که مدت زمان آنها حداکثر ۲۰ دقیقه‌ باشد، همچنین فیلمنامه‌های ارسالی نباید تاکنون ساخته شده باشند، افزون بر این، هر فرد می‌تواند تا چهار عنوان فیلمنامه برای داوری و بررسی ارسال کند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات