سه روستای استان فارس از خدمات برقرسانی بهره مند شدند

معاون مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت:سه روستای سیب برآفتاب و بالمنگان در شهرستان ممسنی و روستای شیخ ابوعلی در شهرستان فراشبند از خدمات برق رسانی برخوردار شدند. 

مطبوعات فارس/ محمد علی عزیزی روز سه شنبه با بیان اینکه ۳۰ خانوار در این مناطق روستایی از مزایای روشنایی بهره‌مند شدند افزود: اعتبار هزینه شده برای برق رسانی به این سه روستا بیش از ۱۳ میلیارد ریال برآورد شده است .

معاون مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس عنوان کرد : ۹کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۲کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۴ دستگاه ترانسفورماتور به ظرفیت ۱۲۵ کیلو ولت آمپر از جمله تجهیزات استفاده شده برای برق رسانی به این تعداد روستا بوده است.

بر اساس آمارهای موجود جمعیت شهری زیر پوشش انرژی برق در دنیا ۹۶ درصد و در کشور ما ۱۰۰ درصد است و جمعیت روستایی زیرپوشش برق به‌طور متوسط در دنیا ۷۹ درصد و در کشور ما ۹۹.۷ درصد است که تا پایان دولت تدبیر و امید این رقم به ۹۹.۹ درصد خواهد رسید.

بر این اساس به سه هزار و ۷۹ روستا از ابتدای دولت تدبیر و امید در کشور برق‌رسانی شده که تا پایان دولت به رکورد ۹۹.۹ درصد خواهیم رسید و امروز همزمان با روز ملی روستا و عشایر ۱۵۰ روستا در ۲۴ استان کشور به این شبکه وصل می‌شوند.

تقریبا نیمی از هموطنان روستایی از امتیاز تخفیف صد درصدی ناشی از اجرای طرح برق امید که با مصوبه هیئت وزیران در آغاز شهریور وارد مراحل برنامه‌ریزی برای اجرا شد و از آبان ماه عملیاتی خواهد شد، برخوردار می‌شوند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات