شرکت عمران صدرا شریک جدید پروژه آزادراه شیراز – اصفهان شد

کمیسیون امور زیربنایی دولت با درخواست وزارت راه و شهرسازی برای ورود شرکت عمران شهر جدید صدرا به پروژه آزادراه شیراز - اصفهان به عنوان یکی از تأمین کنندگان مالی موافقت کرد.  

مطبوعات فارس/ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، سه شنبه در این زمینه  گفت: با توجه به اینکه برای تکمیل پروژه آزادراه شیراز – اصفهان نیاز به منابع مالی قابل ملاحظه‌ای است، مقرر شد شرکت عمران شهر جدید صدرا ۱۰ درصد (حدود ۳۰۰ میلیارد تومان) از تامین مالی بخش خصوصی مشارکت کننده را در این پروژه را بر عهده گیرد.


محمود رضایی افزود: بر اساس قرارداد وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع مقرر شد ۵۰ درصد هزینه احداث آزاد راه توسط دولت و ۵۰ درصد نیز توسط وزارت دفاع (قرارگاه سازندگی خاتم ‌الاوصیاء) تامین شود که با توجه به شرایط مالی سعی کردیم که از منابع استانی نیز برای تسریع در اجرای این پروژه استفاده کنیم.


وی ادامه داد: یکی از گزینه‌ها شرکت عمران صدرا بود که مقرر شد با آورده ۱۰ درصدی به عنوان شریک پروژه وارد شود.


او بیان کرد: این کار نیاز به مصوبه کمیسیون زیربنایی دولت داشت که این مصوبه اخذ شده و عواید آزادراهی پروژه هم به میزان سهم آورده به شرکت عمران باز می‌گردد.

احداث آزاد راه شیراز - اصفهان در مسیری به طول حدود ۲۲۰ کیلومتر اوایل دهه ۹۰ آغاز شده و اکنون در حال ساخت است.

تیرماه ۹۹، محمدباقر نوبخت معاون رییس‌ جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح چهارشنبه از آزادراه شیراز – اصفهان بازدید کردند.

در این سفر و نیز سفر دو روزه مردادماه ۹۹ رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، تصمیم‌های اثربخشی برای شتاب‌بخشی به احداث این آزادراه گرفته شد.

از جمله مزایای طرح آزاد راه شیراز - اصفهان می‌توان به کاهش حدود ۱۳۵ کیلومتری این مسیر ، کاهش ۲ ساعته زمان سفر، کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶ میلیون لیتر در سال، کاهش سالانه ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه تصادفات جاده‌ای و کاهش استهلاک خودروهای عبوری اشاره کرد.

برای اجرای این پروژه تاکنون افزون بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم است که ۵۰۰ میلیارد تومان سهم دولت تخصیص داده شده است.

نوبخت معاون رییس‌ جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه تیرماه ۹۹ در جریان بازدید از پروژه آزادراه شیراز – اصفهان گفت: با توجه به مهیا بودن منابع مالی و اراده‌ای که در ۲ وزارتخانه راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای اتمام پروژه آزادراه شیراز – اصفهان وجود دارد، هیچ عذر و بهانه‌ای برای تاخیر در اتمام این طرح پذیرفتنی نیست.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس گفت: ۵۰ درصد سهم دولت حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است که معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در سفر خود تعهد کردند ۵۰۰ میلیارد تومان در نیمه اول سال جاری تامین کنند و در حال حاضر این تعهد تامین و تخصیص داده شده است.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم در بازدید تیرماه ۹۹ خود از روند اجرای این آزادراه گفت: این وزارتخانه به عنوان شریک سرمایه‌گذاری در اجرای پروژه آزادراه شیراز- اصفهان تا پایان شهریورماه امسال ۵۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص می‌دهد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات