مرگ ناشی از تصادفات در فارس ۵. ۳۸درصد کاهش یافت

معاون عمرانی استانداری فارس اعلام کرد: تلفات جاده‌ای در استان فارس ۳۸.۵ درصد کاهش یافت و این کاهش برای چهارمین سال پی درپی رخ داده است . 

مطبوعات فارس/ محمود رضایی کوچی با اشاره به آمار منتشر شده از سوی پزشکی قانونی در پنج ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، ابراز داشت: بر اساس این آمار، فارس در سال جاری برای چهارمین سال پیاپی، رتبه دوم کاهش مرگ و میر بر اثر حوادث جاده ای را به‌دست آورده است.

معاون عمرانی استانداری فارس ابراز کرد: در پنج ماهه اول سال گذشته ۴۸۰ نفر در راه‌های اصلی استان فارس جان خود را از دست داده‌اند که این آمار، در سال ۱۳۹۹ به ۲۹۵ نفر کاهش یافته است.

رضایی یادآور شد: در مجموع متوسط درصد تغییرات فوتیهای ناشی از تصادفات کشور حدود ۱۶. ۹درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد عملکرد استان فارس در این زمینه تفاوت چشمگیری با متوسط کشوری دارد.

وی همچنین اظهار کرد: در مجموع در راه‌های برون‌شهری و روستایی استان فارس در پنج ماهه اول سال جاری ۳۳۳ نفر رسیده و ۶. ۳۰ درصد کاهش را تجربه کرده است.

رضایی یادآور شد بر اساس آمار، ترددشمارهای موجود در راه های فارس در ۵ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش حدود ۲۰ درصدی میزان تردد های جاده ای را نشان می دهند؛ البته تردد وسایل نقلیه سنگین در مدت یادشده نسبت به سال گذشته و نسبت به مجموع تردد افزایش چشمگیری داشته است.

معاون عمرانی استانداری فارس توسعه و ارتقای ایمنی راه ها، تعامل تمام دستگاههای خدمات رسان به خصوص پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و راهبری مدیریت کلان استان در کمیسیون ایمنی راهها را از عوامل این کاهش برشمرد.رضایی ابراز امیدواری کرد که با فعال تر شدن کمیته فرهنگی زیر مجموعه کمیسیون ایمنی راهها و با حضور فعال دستگاه های فرهنگی شامل آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، ائمه جمعه و جماعات و خبرنگاران و رسانه ها بتوان در راستای ارتقای فرهنگ ترافیکی تلاش کرد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات