قهرمان اسبق کاراته جهان:

کشورهای درجه سه آسیا در زمینه کاراته سرمایه‌گذاری خوبی کرده‌اند

قهرمان اسبق کاراته جهان گفت: کشورهایی مانند ویتنام، مالزی، اردن، عربستان، کویت، اندونزی، هنگ کنگ، عراق و قزاقستان با بهره مندی از امکانات مناسب و استفاده از دانش مربیان خارجی سرمایه گذاری خوبی روی رده های پایه کرده اند و از این رو زنگ خطر را برای کاراته ایران و ژاپن که از قدرت های سنتی آسیا هستند، به صدا درآمده است.

پایگاه خبری مطبوعات فارس: محمدرضا محمدی، افزود: کسب نتایج ارزشمند که منجر به نایب قهرمانی کاروان ایران درمسابقات آسیایی فیلیپین شد نباید درآستانه مسابقات جهانی ونیزایتالیا که کمتراز ۲ ماه فرصت باقی مانده به تیم های پایه ایران فشارآورد چرا که مختصات مسابقات جهانی و آسیایی تفاوت های بسیاری دارد.

وی اضافه کرد: اگر به دنبال نتیجه در مسابقات جهانی هستیم باید تمرینات فنی، بدنسازی و بهره مندی از علوم تغذیه و روانشناسی را برای رده های پایه در نظر داشته باشیم.

تقویت به جای تغییر کادر فنی تیم های ملی

محمدی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود ۲ ماه به مسابقات جهانی ایتالیا فرصت داریم تغییرکادرفنی در تیم های ملی پایه درست نیست اما تقویت کادرهای فنی، بررسی عملکرد بازیکنان واستفاده از نظرات پیشکسوتان که دلسوزانه نقد می‌کنند می تواند به موفقیت تیم های ملی درمسابقات جهانی کمک کند.

این پیشکسوت کاراته به حضورکشورهای مختلف و عدم حضور ایران در مسابقات کاراته های جهانی اشاره کرد و گفت: بازیکنان ایرانی به دلیل شرایط سخت اقتصادی و مشکلات صدور روادید نمی توانند در لیگ های جهانی که حکم مهمترین بازی های تدارکاتی را دارد شرکت کنند اما کشورهای در حال توسعه در رشته کاراته در این مسابقات شرکت می کنند و همین امر موجب شده رشد آن ها بیش از پیش به چشم بیاید.

قهرمان اسبق کاراته جهان وجود سرمایه عظیم انسانی درکاراته کشور را به عنوان یک فرصت یادکرد و افزود: کاراته ایران در هر وزن می‌تواند سه تا چهار ورزشکار هم‌سطح و مدعی داشته باشد که با برنامه ریزی و برگزاری اردو های مشترک و بازی های تدارکاتی می‌توان بخشی از مشکلات ناشی از معضل عدم حضور در لیگ های جهانی را پوشش داد اگر چه تجربه شرکت در میدان های بین المللی بسیار با ارزشتر و کارگشا تر خواهد بود.

نتایج خوب تیم های ایران در فیلیپین

محمدی با اشاره به تشکیل تیم های پایه و برگزاری اردوهای چهارماهه در سال جاری با مدیریت فدراسیون کاراته با تقدیر از این کار گفت: یکی از دلایل عدم نتیجه گیری کاراته ایران در سال های قبل دیرتشکیل شدن تیم های ملی و عدم توان برنامه ریزی توسط مربیان بود اما در سال جاری فدراسیون کاراته با تشکیل اردوهای متعدد زمان کافی را به مربیان برای برنامه ریزی داد که نتایج تیم ایران در فیلیپین‌گویای این امر است.

مربی کاراته فارس با توجه به نتایج خوب تیم ایران در فیلیپین بیان کرد:اگر چه در بعضی وزن ها نتایج مطلوبی کسب نشد اما در مجموع در رده امید که پشتوانه تیم ملی بزرگسالان است با بهره مندی از دانش مربیان کار آزموده شاهد قهرمانی تیم امید ایران در آسیا بودیم.

قهرمان اسبق کاراته جهان: کشورهای درجه سه آسیا در زمینه کاراته سرمایه‌گذاری خوبی کرده‌اند

امیدهای کاراته ایران چهارم مرداد ماه با کسب چهار مدال طلا و یک برنز در بخش پسران و ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز در بخش دختران، مقتدرانه قهرمان آسیا به میزبانی فیلیپین شدند.

همچنین در رده سنی نوجوانان و جوانان هم که طی روزهای دوم و سوم مردادماه در فیلیین برگزار شد کاروان ایران در مجموع با کسب ۱۰ مدال طلا، چهار نقره و ۹ برنز بر سکوی نایب قهرمانی آسیا ایستاد.

یک طلا و یک برنز دستاورد ملی پوشان فارس

همچنین ابوالفضل صادقی سرشت از فارس در این پیکارهادربخش کاتا ( اجرای حرکات نمایشی) مدال برنز را بر گردن آویخت و محمد حسین شیرصفت دیگر نماینده این استان در این مسابقات در بخش کومیته (مبارزه) نشان ارزشمند طلا گرفت.

در مجموع تیمی ژاپن قهرمان شد

در مجموع تیمی، ژاپن با ۱۶ نشان طلا ، یک نقره و هشت برنز قهرمان شد، ایران با ۱۰ طلا، چهار نقره و ۹ برنز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و قزاقستان هم با چهار مدال طلا ۶ نقره و چهار برنزبه مقام سوم دست یافت.

بیست و دومین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در رده های سنی نوجوانان، جوانان و زیر ۲۱ سال با حضور ۵۵۹ کاراته کااز ۳۰ کشور چهارم مرداد در شهر مانیل پایتخت فیلیپین پایان یافت.


برچسب ها :
 
از   3   رای
3.25

عکس های خبر

نظرات