پنج مرکز متخلف زیر مجموعه بهزیستی فارس تعطیل شدند

سخنگوی اداره کل بهزیستی فارس گفت: در یک سال گذشته با تشکیل ۲۹ کمیسیون نظارت در بهزیستی و برابر ضوابط قانونی ۵۳ مرکز بهزیستی در فارس اخطار اول و ۲۰ مرکز اخطار دوم دریافت کردند و پنج مرکز تحت نظارت بهزیستی در این استان تعطیل دائم شدند.

پایگاه خبری مطبوعات فارس: عبدالرحمن سلیم حقیقی سه‌شنبه در جمع خبرنگاران بااشاره به تشدید نظارت ها بر مراکز دارای مجوز فعالیت از بهزیستی در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳، گفت: ۲۵ مورد بازدید با حضور مدیرکل و معاونین بهزیستی فارس در این ایام انجام شد و ۲۹ کمیسیون نظارت و ۳۲ کمیسیون ماده ۲۶ در سال ۱۴۰۲ تشکیل شد.

سلیم حقیقی افزود: ۷۸۴ مرکز و ۳۷۴ موسسه تحت نظارت بهزیستی فارس هستند و در سال گذشته ۲۷۰ مجوز فعالیت برای مراکز تحت نظارت بهزیستی فارس صادر شد.

وی ادامه داد: علاوه بر بازدیدهای عادی که در طول سال توسط کارشناسان حوزه‌های تخصصی و تیم نظارتی ستاد استان از مراکز انجام می‌شود برنامه‌های نظارتی ویژه نیز در بهزیستی فارس اجرا می شود.

سخنگوی اداره کل بهزیستی فارس بیان کرد: نظارت ها از سطح کارشناسان و روسای بهزیستی شهرستان ها تا سطح کارشناسان ستادی حوزه های تخصصی، دفاتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و حراست و در بالاترین سطح انجام می‌شود.

سلیم حقیقی ادامه داد: برابر دستورالعمل‌های ابلاغی از سازمان بهزیستی کشور پس از انجام نظارت و بازدید در صورت وجود تخلف تذکر به مرکز یا موسسه ابلاغ و در صورت عدم رفع نقص، اخطار اول در سطح کمیسیون نظارت استان همراه با بازدید معاونت تخصصی انجام می‌شود و پس از مهلت پانزده روزه در صورت رفع نشدن نقص، اخطار دوم صادر و در نهایت اقدام به تعطیلی مرکز و ابطال مجوز فعالیت انجام می‌شود.

وی با تاکید بر نظارت مراکز و عدم اغماض بهزیستی در برخورد با تخلفات در مراکز نگهداری تحت نظارت اظهار کرد: مددجویان بهزیستی خط قرمز ما هستند و ما به حکم شرع، قانون و وظیفه موظف هستیم از افراد دارای معلولیت و جامعه هدف خود حمایت کنیم.

وی همچنین افزود: انتظار است رؤسای ادارات بهزیستی شهرستان‌های استان و کارشناسان مرتبط در بررسی رأی‌های صادر شده از سوی دبیرخانه کمیسیون ماده ۲۶ و نظارت بر مراکز بهزیستی و عدم اغماض در برخورد با تخلفات در مراکز نگهداری و مهلت‌های قانونی تعیین شده دقت نمایند و مطابق با قانون موارد خواسته شده را اعلام کنند.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات