نمک دریاچه مهارلو سمی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز با بیان اینکه نمک دریاچه مهارلو سمی است، تاکید کرد: از توزیع نمک دریاچه مهارلو جلوگیری شد. 

پایگاه خبری مطبوعات فارس: سید وحید حسینی امروز، ۱۴ آذر در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه نمک دریاچه مهارلو سمی است، تاکید کرد: در استان فارس از دریاچه مهارلو برای مصارف صنعتی استفاده می‌شد که افراد سودجو برای استفاده خانگی و خوراکی نیز آن را به جامعه عرضه کردند و پس از اطلاع کارشناسان مرکز دارو و انجام آزمایش بر روی این نمک متوجه شدند که به دلیل وجود سم ناشی از فاضلاب شهری دارای حجم بسیاری از سم و آنتی بیوتیک است از این‌رو بهداشتی نبوده و اصلا مناسب مصرف نیست.

وی با تاکید بر حراست علوم پزشکی از سلامت مردم، اظهار کرد: علی‌رغم فشارهای بسیار زیاد سودجویان در قالب شعارهای توخالی اشتغالزایی و…. دانشگاه علوم پزشکی به دلیل سلامت مردم از موضع خود کوتاه نیامد و نگذاشتیم از نمک دریاچه مهارلو استفاده خوراکی کنند.

حسینی با بیان اینکه از سرمنشا توزیع نمک دریاچه مهارلو جلوگیری شد، اظهار کرد: نمک‌های موجود در بازار و با آرم سیب سلامت قابل استفاده خوراکی است اما در بین نمک، چربی و قند مشخص شد که نمک از همه مضرتر است بنابراین باید در مصرف آن دقت کافی را داشت.

وی در ادامه به تشریح آخرین وضعیت پویش ملی سلامت در استان فارس پرداخت و گفت: این پویش با سنجش فشار خون و دیابت هم استانی‌ها و هدف شناسایی کسانی که از ابتلای خود به این بیمارهای خاموش اطلاع ندارند، آغاز شده تا در مراقبت های بعدی تحت کنترل داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز افزود: ۴ بیماری پرفشاری خون، دیابت، سرطان‌ها و بیماری مزمن ریوی از بیماری‌هایی هستند که به صورت آرام و غیر واگیردار باعث مرگ انسان‌ها می‌شوند بنابراین اطلاع، شناخت، پیشگیری یا درمان این بیماری‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه پویش ملی سلامت در فارس از ۲۰ آبان آغاز شده است و تا ۲۰ دی ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: این پویش را تا نتیجه کامل و پایش افراد در معرض خطر ادامه خواهیم داد. مهم‌ترین موضوع روش پیشگیری با اصلاح سبک زندگی با کم استفاده کردن از نمک، قند و چربی است.

حسینی، عارضه‌های ناشی از دیابت و فشار خون را مورد توجه قرار داد و گفت: سرطان‌ها، بیماری کلیوی و اندام تحتانی انسان عارضه‌های فشار خون و دیابت و دیگر بیماری‌های خاموش است که باید در اسرع وقت پس از شناسایی در مرحله درمان قرار بگیرند.

برچسب ها :
 
از   2   رای
3.5

عکس های خبر

نظرات