حداقل ۵ مدال در انتظار ورزشکاران شیراز است

مربیان اسکواش شیراز با امیدواری زیادی نسبت به مسابقات یزدجونیور صحبت می‌کنند و معتقد هستند حداقل 5 مدال در انتظار ورزشکاران شیراز است. 

پایگاه خبری مبوعات فارس: مربیان اسکواش شیراز با امیدواری زیادی نسبت به مسابقات یزدجونیور صحبت می‌کنند. ۳۰ اسکواش باز شیرازی در ۵ رده سنی و در دو بخش دختران و پسران، عازم یزد شده‌اند و از ۱۴ تا ۱۷ آذرماه به مصاف رقبای خود خواهند رفت.

سرپرست و مربی تیم پسران استان فارس در خصوص این رقابت‌ها به خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به اینکه در مسابقات یزدجونیور، ورزشکارانی از کشور عراق و احتمالا یک کشور دیگر نیز حضور خواهند داشت، به نوعی مسابقات بین‌المللی محسوب می‌شود و از سطح بالایی برخوردار خواهد بود.

سعید ستارخان میزان تاثیر منفی کمبود سالن برای تمرین ورزشکاران استان فارس، گفت: قطعا کمبود فضا و امکانات روی آمادگی بچه‌ها تاثیرگذار است اما مسئولان هیئت تا آنجایی که توانستند، شرایط را فراهم کردند تا کمبودها پوشش داده شود. هر چند نه تنها این ورزشکاران، بلکه تمام جامعه اسکواش استان فارس نیازمند حمایت بیشتری از سوی مسئولان است.

وی بیان کرد: استان ما پتانسیل‌های زیادی دارد و می‌توانیم قهرمان‌های خیلی بیشتری در عرصه کشوری و حتی بین‌المللی داشته باشیم.

ستارخان در پاسخ به این سئوال که چه تعداد مدال برای ورزشکاران استان فارس در رقابت‌های یزدجونیور پیش‌بینی می‌کند، گفت: پیش‌بینی در اسکواش کار بسیار سختی است، مخصوصا در مسابقات سطح بالایی که پیش‌رو داریم ولی حداقل ۵ مدال را در مجموع هر دو بخش آقایان و بانوان در نظر گرفته‌ایم.

مربی تیم اعزامی فارس به رقابت‌های یزد جونیور در پایان گفت: با توجه به اینکه اسکواش اخیرا به رقابت‌های المپیک هم اضافه شده است، می‌طلبد که از این به بعد توجه بسیار بیشتر و بهتری به آن شود. حضور و موفقیت ما در مسابقات یزد نیز نشان دهنده این خواهد بود که می‌توانیم در المپیک آینده صاحب جایگاه باشیم. ورزشکاران اعزامی ما به یزد نیز در سنین ابتدایی حضور در این رشته ورزشی هستند و می‌توانیم روی آنها برای حضور در عرصه‌های جهانی آینده، بسیار امیدوار باشیم.

سرپرست تیم بانوان اعزامی فارس به مسابقات یزدجونیور نیز در خصوص آمادگی اسکواش بازان استان به خبرنگار ایسنا گفت: دختران مستعد زیادی در اسکواش فارس داریم و حتماً در مسابقات پیش رو صاحب مدال خواهیم شد.

ملیحه موحدزاده در پاسخ به این سئوال که چه تعداد مدال را برای دختران اعزامی فارس پیش‌بینی می‌کند، گفت: حداقل به یک مدال در رده سنی زیر ۱۷ سال امیدواریم. در رده زیر ۱۱ سال هم شانس مدال داریم. پیش‌بینی در این رشته بسیار سخت است و مسائل روانشناسی و جو بازی‌ها هم در عملکرد ورزشکاران تاثیرگذار خواهد بود. اما امیدواریم که حداقل در این دو رده سنی صاحب مدال شویم.

موحدزاده در خصوص سختی‌های رشته اسکواش برای دختران نیز گفت: به طور کلی شرایط ورزش در کشور ما سخت شده است و برای دختران این سختی بیشتر هم به چشم می‌آید. اما به اعتقاد من، علاقه زیاد ورزشکاران ما به اسکواش باعث شده که این رشته را با تمام وجود ادامه دهند. خیلی از این بچه‌ها در رده‌های ملی هم افتخار آفرینی کرده‌اند و امیدواریم که در آینده شاهد درخشش بیشتر آنها باشیم.

سومین دوره مسابقات بین‌المللی اسکواش «یزد جونیور» به مدت چهار روز از ۱۴ تا ۱۷ آذرماه در مجموعه ورزشی کوثر شهر یزد برگزار خواهد شد. مجموع جوایز در نظر گرفته شده برای برترین‌های این مسابقات حدود ۷۵ میلیون تومان است.

این رقابت‌ها در ۵ رده سنی زیر ۱۱ سال، زیر ۱۳ سال، زیر ۱۵ سال، زیر ۱۷ سال و زیر ۱۹ سال برگزار خواهد شد.

برچسب ها :
 
از   4   رای
3.62

عکس های خبر

نظرات